Vis full versjon : Legge røyken på hylla
Ja da skal røyken legges på hylla, forhåpentligvis for godt.
Har inngått en avtale med en kompis om å slutte å røyke, samme skal han. Den som røyket etter kl 00.00 natt til i dag mandag skulle betale den andre 1000,-. Selvsagt glemte jeg dette idag og røyket en halv røyk, men ettersom det var første dagen så regner jeg den ikke. Skal nå prøve å holde meg så godt jeg kan. MEN jeg trenger gode råd, noe annet å tenke på enn røyk, har dere noe forslag? Sitter på jobb nå og kjeder meg og er røyksyk etter bare 2 timer uten røyk.
Ser at enkelte dager kan jeg gå en stund uten røyk, men når jeg vet at jeg ikke skal røyke så blir det til at jeg tenker på det hele tiden.
Jenter, kom med forslag på hva jeg skal finne på for å ikke tenke på røyken.
masse klemmer fra misa og gutten 20+0
Er i samme situasjon som deg..sliter virkelig med å holde tankene borte fra røyken:sint:
Det er ikke lett, og jeg har sprukket flere ganger. Men hvis jeg får VELDIG lyst på røyk bruker jeg å ta et bad, gå en tur eller noe slikt. Siden verken mine foreldre eller søsken røyker drar jeg ofte på besøk til dem, for da tenker jeg på helt andre ting enn røyk. Dette er ikke lett...men stå på!!! :klapp:
Hei.
Når jeg sluttet å røyke måtte jeg bytte ut det jeg forbinder med røyk (kosen). Eks kaffe - nå te / cola ligth - nå annen type brus. I tillegg spiste jeg tyggedrops ( Dent el lignende) når røyksugen kom over meg og / eller pusset tennene (ble noen tannpusser i løpet av dagen, ja hi,hi).
Til sammen klarte jeg å slutte og nå har jeg holdt opp siden i begynnelsen av mai :)
Nå om dagen er det svært skjelden røyksuget kommer over meg og da bare i korte "blaff" på ca 1 sek. før det forsvinner igjen.
Vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg / dere, men ønsker i alle fall LYKKE TIL :klapp:
Jeg har oxo sluttet å røyke. Bestemte meg helt, jeg var nesten 1 mnd på vei da jeg sluttet men jeg visste ikke det da, sluttet av økonomiske grunner. Det var utrolig vaskelig, manfe tårer første uka, men jeg var fast bestemt. Konsentrerte meg mye om trening jeg da (trener aerobic) Trente mye mer enn noen gang, og dytta i meg noe god mat eller noe når det ble for ille. Jeg sluttet i januar og har ikke sprukket en gang og nå er jeg bare glad jeg er ferdig med det. Det lukter jo helt grusomt!!
Termin 26. September
Schnuppa
15-09-2003, 19:39
Hei,
Det som fungerte best for meg var å bryte alle kose-rutinene jeg forbant med røyk. Morgenkaffen droppet jeg, oppsøkte ikke de vennene jeg forbant mest med røyk på en stund. Dette var før graviditeten så jeg rørte ikke alkohol på mange mange uker. Salt lakris pastiller og tyggis hjalp veldig. Det gikk endel pakker av det i løpet av dagen. Det hjelper også å "skryte" av at du har sluttet å røyke til flest mulige - forventningspresset vet du.
Det gikk litt ekstra godteri i denne perioden men det er det verdt. Knasking på gulrøtter og sånnt er også en erstatning - dårlig sådann.
Lykke til!!!!
Den største motivasjonen din må da være det lille nurket du har i magen.
:klapp:
Mitt beste tips er les boken ENDELIG IKKE RØYKER av Allen Carr.
Da slipper du supstitutter og dårlig humør. Høres helt teit ut, men d fungerer faktisk.
Lykke til
:findag:
Jeg har holdt opp med å røyke i 3 dager nå, og er sååå stolt av meg selv.
Jeg har lest den røykeboka en av de andre snakket om, for en stund siden, og jeg leser den igjen nå. Og jeg er helt enig, føler virkelig at det hjelper.
Så mitt råd til deg er: Kjøp boka, Endelig ikkerøyker.
:findag:
Hilsen Tusta
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.