Vis full versjon : ...ang bilder...
jeg har og lyst til å sende inn bilder, men de er for store!
hvordan får jeg tilpasset størrelsen på de så jeg får brukt de?
har digitalt. og scanner. bare så kjedelig å ikke få brukt det!
på forhånd: takk for hjelpen!
Du må forminske bildet til under 51 kb. Det letteste er å gjøre det i Paint. Det fotoredigeringsprgrammet har nok de aller fleste på maskinen sin.
Åpne Paint, og trykk på FIL på menylinjen. Så velger du Åpne. Da henter du inn bildet og trykker på BILDE på menylinjen. Så trykker du på strekk/forskyv. Da kommer det opp en menyboks og i den boksen er det to ruter der det står 100%. Bytt ut begge de to 100%'ene med 40% og trykk ok.
Så velger du FIL og LAGRE SOM, velger navn på bildet og passer på at det lagres som et JPEG bilde.
Da skulle det gå greit å legge det inn her på SM.
Lykke til!!
:mervink:
Tusen takk for hjelpen!
Da prøver jeg!
:findag:
Sweet Candy
15-09-2003, 15:49
Bruker dette programmet jeg: http://www.jpegwizard.com ! Er selv ikke noe flink til å forminske bilder i paint eller liknende, og noen tipset meg om dette programmet her på snart mamma. Jeg trykker bare på "bla igjennom", finner det bildet jeg vil ha og trykker på "submit image" nederst. Da kommer bildet inn i forskjellige str., og jeg velger den str. jeg synes passer best (som jeg largrer på nytt). Man kan selvsagt stille inn str. på menyen også, men jeg er ikke så flink til det jeg!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.