PDA

Vis full versjon : Råd mot kviser!

Sweet Candy
15-09-2003, 19:29
Er det noen som har noen gode råd for å kvitte seg med kviser? Jeg har fått en del nå etter at jeg ble gravid (det har liksom kommet mer og mer gradvis), hadde lite før. Men nå plager de livet av meg!!!

LilleNuff
15-09-2003, 22:00
Jeg har kjøpt produkter fra Decleor. Har hjulpet en masse! Er litt dyrt, men definitivt verdt det synes jeg.

Michelle4
19-09-2003, 14:21
de har sikkert svar på barnimagen.com, der er det kjerringråd mot det meste( og mange så noe bør virke)

Sweet Candy
18-10-2003, 11:55
Noen fler som kan hjelpe meg? Blir GAL av alle kvisene! Tenker ikke på dyre behandlinger med kremer!

(H)ilder
18-10-2003, 12:48
Har blitt fortalt at tee-tre-olje (vet ikke helt om det skrives sånn, men det uttales hvertall sånn) skal hjelpe mye. Har ikke prøvd det selv da. Det skal finnes på apoteket.

baldermamma
18-10-2003, 13:17
Prøv produkter fra MD formulations som inneholder AHA og BHA (glycolsyre og salicylsyre). Forhør deg hos en hudpleier. Hvis det blir for dyrt, så sats på et par veldig gode renseprodukter og bruk dem hver morgen+kveld, og med en lett OLJEFRI fuktighetskrem oppå, som gjerne kan være et billig merke. Du bør også ha en god skrubb som du bruker noen ganger i uken. Jevnlig rens er det viktigste, så porene får hjelp til å kvitte seg med oljer og bakterier, som er det som gjør at du får kviser. Hormonene dine gjør at du får ekstra mye olje i porene nå, som bakteriene trives i. Vær obs at du sjekker innholdsdeklarasjoner, ingen mineralske oljer! Det blokkerer porene, og det brukes veldig mye i billige hudprodukter. Unngå også lanolin.

Huden min har også fått gjennomgå i svangerskapet, jeg ble både veldig tørr og fikk noen utbrudd av sorte prikker/kviser, jeg kjøpte Decleor-produkter fra a til å (det ble dyrt, ja...) og alt ordnet seg veldig fort. Men hvis hovedproblemet er kviser, så er MD formulations det aller mest effektive merket.

Linda83
18-10-2003, 13:37
BASIRON. En krem du får kjøpt på apoteket. Det er ganske sterk, og kan tørke ut huden litt i ansiktet. Merker jeg at jeg har en kvise på vei, smører jeg bare litt av den på, å den er borte dagen etter. Så bra er den for meg. Vet ikke om den er like god for alle. Men verdt ett forsøk.

Husker ikke hvor mye den koster, men under 100-lappe iallefall.

:findag: