PDA

Vis full versjon : S/F mål tilsvarer 30uker men jeg er 21+3.... livredd..

Tidl. bruker
25-09-2002, 22:07
.

Zara
25-09-2002, 22:15
Hei Sara.
Skjønner at du er redd. Men, kan du ikke ringe sykehuset nå i kveld? Kanskje de kan svare deg litt mer utfyllende og kanskje du kan komme på en ul-undersøkelse?
Hvor mange cm. var symfysemålet?

Ønsker deg lykke til.
Hilsen Zara og :baby: uke 20.

Tidl. bruker
25-09-2002, 22:22
.

Minipilla
25-09-2002, 23:47
Heisann

Nå er ikke jeg i din klubb, men jeg svarer likevell.

Jeg var på kontroll i uke 12 med mitt første barn...hos jordmor. Hun fikk et merkelig uttrykk da hun skulle måle SF målet og spurte meg flere ganger om jeg var SIKKER på når siste mens var...det var jeg.

Hun målte meg til å være minst 16 eller 17 uker på vei.

Hun mente tvillinger, lenger på vei eller for mye fostervann (som jeg leste kunne bety noe galt...måtte jo lese selvfølgelig).

Jeg bekymret meg masse frem til neste kontroll 4 uker etterpå - men da var alt helt normalt....helt normalt SF mål.

Fødte en uke før termin en velskapt jente på 3,6 kilo.

Jeg fikk mitt SF mål målt av en annen lege i uke 36 og han målte det til langt langt under kurven...og da fikk jeg en forklaring etter en UL at legene målte forskjellig.

Lykke til uansett - og prøv å ikke bekymre deg for mye (vet at det er jo veldig lett å gjøre...:uff: )

:stakar:

Tidl. bruker
26-09-2002, 00:09
I føle UL beregninger var jeg i uke 20, mens SF-målet var ca i uke 27-30. Dette gjorde legen min veldig betenkt og jeg ble sendt på en ny UL. Den nye ULèn kunne bare bekrefte at jeg ikke var kommet lenger enn til uke 20 og at mitt høye SF-mål ikke stod i samsvar til svangerskapslengde. Syntes selv det hele hørtes veldig rart ut.

Da jeg kom til jordmor for første gang (et par uker etter UL) syntes hun og at det var merkverdig at jeg lå så mye over på siste måling av SF-målet. Men da hun målte magen så fant hun ut at legen må ha tatt feil. Fikk da et mål som tilsvarte en normal i uke 24. Konklusjonen var at det var en feilmåling gjort av min nye fastlege.

Tenkte kanskje dette kan være en grunn dersom ditt SF-mål plutselig bare stiger til værs... Jordmor sa hvertfall til meg at jeg ikke skal følge legens målinger, men bare ta hensyn til de målene som hun har tatt. Legen min kan ikke, ihvertfall i flg henne, ta målingene på en korrekt måte.

Får håpe det ordner seg for deg uansett. :)

Klem fra Nate

Lilli3
26-09-2002, 00:55
Hei Sara, jeg tilhører ikke din klubb. Men jeg snikleser litt her og der.
Jeg for min del synes det var helt utrolig at de ikke sendte deg til ultralyd med en gang. Hvis de synes at du hadde et veldig stort sf-mål for å være i 21.uke. For en liten medfølelse av legen.
Jeg vil råde deg til å ta en privat ultralyd, de ser akkurat like mye der som de ville gjort på et vanlig sykehus.
Da kan du bli beroliget, og ikke gå å være redd i 3 uker.
Helt umenneskelig synes jeg.
Jeg har også et stort sf-mål, men ditt er nok større.
Jeg var hos jordmor da jeg var 20 uker på vei, og da var mitt sf.mål 21 cm. Noe som også var veldig stort.
Jeg tok en privat ul noen dager etterpå. Og der var alt helt normalt, og babyen var helt gjennomsnittlig til 20 uker.
Håper det ordner seg så du får et svar fort!

klemmer fra Lilli3 og babyen 21+2:baby: fra februarklubben

Tidl. bruker
26-09-2002, 12:46
.

Tidl. bruker
29-09-2002, 19:37
.