PDA

Vis full versjon : Kyllingfilet gordon bleu -NAAAAM

Iset
16-09-2003, 18:44
dette er virkelig snadder altså. ost, kylling og skinke i perfekt kombinasjon!

du trenger:

1 kyllingfilet pr person
2 tykke skiver ost og 1 tykk skive god skinke pr person
litt strøkavring og salt og pepper

del kyllingfileten i to. Legg en skive ost på den ene halvdelen, så en skive skinke og så en skive ost oppå der igjen. legg den andre delen av fileten oppå. salt og pepre fileten, og vend den i strøkavring.

stek som vanlig.

server med ris eller poteter.

Idefix
17-09-2003, 15:17
Hmmm....kan tenke meg det er godt ja! Men tar det ikke lang tid før kyllingen er gjennomstekt? Eller? Steiker du den på panne først, og så i ovn? Flyter osten ut og blir saus?

Iset
17-09-2003, 16:05
nei tar ikke lengre tid, du bare steker den på pannen som vanlig:) svak varme, så den blir godt stekt inni uten å bli brent utenpå.

klem Iset

Hampus
17-09-2003, 16:08
Mmm, hørtes deilig ut! Må prøves en dag.

Iset
17-09-2003, 17:16
Opprinnelig melding fra Idefix
Hmmm....kan tenke meg det er godt ja! Men tar det ikke lang tid før kyllingen er gjennomstekt? Eller? Steiker du den på panne først, og så i ovn? Flyter osten ut og blir saus?

lager det akkurat nå, og tror jeg har funnet en enda bedre måte. del kyllingfileten i 2, så steker du halvdelene litt på pannen, bruner dem. så fyller du dem som vanlig og steker dem på panna, og de tjeg glemte å si var at du må sette en tannpirker i dem så de ikke flyter fra hverandre. kan også lages i ovn.

klem Iset 30+5

Iset
20-09-2003, 00:53
eehm nå så det jo nesten ut som om jeg hadde stjålet Line Mich. sin oppskrift,men jeg så den ikke før nå!!! seriøst. hehe. men den er jo ikke heelt lik da. uansett så smakte dette fantastisk godt. bruk strøkavring, det hever smaken noe sinnsykt.

Iset 31+1