PDA

Vis full versjon : Egoist

misa
17-09-2003, 14:08
det er det hva jeg er.
Nå har jeg gått halvveis og prøver å slutte å røyke, har prøvd tidligere i svangerskapet også. MEN som den eoisten jeg er klarer jeg meg ikke uten, må iallefall ha øitt røyk. Går bra så lenge jeg er opptatt med veldig interressante ting, men med engang det er ferdig så kommer tanken på denne giftpinnen snikende inn.
Har røykt lite denne uka, men tror at dette går litt hardt psykisk inn. begynner og grine, ingen arbeidslyst når suget kommer.
Blir fort irritert, tåler ikke å få spørsmål om enkle ting(dette er jo litt skummelt på jobb da, når jeg jobber med brukerstøtte som krever en del personlig kontakt).
Og når jeg tenner røyken, begynner jeg nesten å grine av dårlig samvittighet. Jeg, det svake mennesket klarer ikke dette som jeg trodde skulle gå greit nå som jeg er gravid og greier.
Skulle vært lov med hypnose i norge synes jeg.

Har dere noe forslag å komme med, noe å gjøre, lurer selv på hvordan det hadde blitt å være hjemme og slutte å røyke, værre, bedre?

Har så lyst til å slutte å røyke, men skal det gå så hardt psykisk blir jeg ikke til å leve med, har akkurat nå bare lyst til å sykmelde meg jeg, vondt her, vondt der, men har bare jobbet i 3uker etter oppstart av engasjementet.

KOM MED FORSLAG DA JENTER.:findag:

masse klemmer fra misa og gutten vår

Cicci
17-09-2003, 14:24
Har du lest den der boka om og slutte og røyke?
Den hjelper visst på de fleste.
Kjenner mange som har sluttet etter og ha lest bare halve boka.
Selv røyker jeg 2-3 røyker til dagen. Har prøvd og slutte mange ganger, men jeg blir et monster når jeg prøver, kjefter og smeller på alle.
Jordmoren min sa det ikke var farlig om jeg røykte så få.

Lykke til!

Nattjazza
17-09-2003, 14:50
Det er håp! Det er lov med hypnose i Norge! Svigerfar sluttet å røyke ved hypnose for 2 år siden. Dette var i Stavanger. Det virker altså på noen. Jeg lover deg, enten du hypnotiserer deg eller ikke, suget avtar ganske raskt. Etter en uke er det akutte behovet borte. Ikke straff deg selv, lykke til.

Ctanse
17-09-2003, 15:28
Du er flink så lenge du virkelig prøver hele tiden å begrense røyken mest mulig.

Det aller beste er selvfølgelig å slutte helt, men så lenge du greier å holde deg på et minimum en-to-tre om dagen så skal du ikke stresse altfor mye.

Om du ikke greier å slutte nå under svangerskapet, så kanskje det går greiere å slutte tvert når babyen er født? Da er det allikevel en stor omstilling i livet.....

Lykke til! Synes det er flott at du faktisk prøver hver dag!

Athiqa
17-09-2003, 15:34
Opprinnelig melding fra Cicci
Jordmoren min sa det ikke var farlig om jeg røykte så få.

Den uttalelsen fra en jordmor er vel av de mer sjeldne:bonk: :o :uff:
Jeg har bare et råd til deg jeg; og det er å tvinge deg selv til å slutte. Det gjorde jeg, og det gikk fint. Jeg har ingen tro på at det er verre for noen å slutte, enn for andre.

Ja, det var no herk å slutte
Ja, jeg var totalt bitchy i et par uker
Ja, jeg har savnet røyken hele tiden
Og ja, jeg har fortsatt lyst på røyk flere ganger for dagen....

Men REN samvittighet har jeg :);)

Du er ingen egoist :) Men det du gjør er nok litt egoistisk.... Prøv mere før du gir opp iallefall :)
Det finnes røykeslutt-kurs for både gravide og ikke gravide, samt bøker, slutt-å-røyke telefoner osv osv.... Prøv det..

Er ikke bebis sin helse i magen viktigere enn kundene på jobb?
Det er nok litt for mange som gir opp, littegranne for tidlig når det gjelder å slutte å røyke helt...:( :o Og det er synd, for du skal vite, at det er bare å komme seg over kneika, så roer humøret seg, og man fungerer normalt UTEN røyken :) :)

Håper du ikke følte at jeg tråkket deg på tærne nå:blush:
Men alle kan klare det! Du også!;) :klapp:
Lykke til!

Gøril
17-09-2003, 16:33
Ville bare si; stå på!! :klapp:
Jeg sliter med akkurat det samme som deg...klarer meg uten røyk så lenge jeg har andre ting i tankene, men med en gang jeg setter meg ned kommer suget...:sint:

Røyker enda, men hater meg selv for det...men jeg syns at så lenge man i det minste prøver så godt man kan, så burde man få ros for det. Ikke at det er bra at man røyker, men det hjelper at man får opp selvtillitten under disse omstendighetene...

All støtte til deg! Jeg skal kjempe videre jeg og. :klapp:

Leah
27-09-2003, 01:04
Hvis dere hører hva dere selv sier: Når dere gjør noe morsomt så merker dere ikke suget,men så fort dere er ferdig er suget der igjen..! Nettopp,fordi det det ligger i hodet!! Jeg anbefaler på det varmeste Allen Carr sin bok, The easy way. Den tar for seg røykingen på en riktig måte! Slutter du ikke etter å ha lest den en gang,leser du den igjen! Den hjalp meg å slutte,fordi den fikk meg til å innse hva det virkelig handlet om. Hører folk si at de fortsatt savner røyken etter flere uker osv,men jeg kan ærlig innrømme at jeg kun "savner" røyken når jeg tillater meg selv å gjøre det! Og det er ikke ofte... Det er håp!!!! Hvem som helst kan klare det!! Lykke til!!