PDA

Vis full versjon : Mensaktig blødning...

Rinda
20-09-2003, 10:29
Har hatt mensaktig blødning i fire dager nå, og menssmerter. Kna dette være begynelsen på abort? Var hos gu for fire dager siden og da så alt fint ut sa hun, men dette kan jo ikke være normalt? Er forresten i uke 13..
:leiseg:

piasava
20-09-2003, 17:58
Har det blødd like mye som ved mens?
Det er fort gjort å begynne å blø etter at man har hatt en GU. Hvis du har fått et sår eller rift i skjeden, mormunnen eller noe så vil det kanskje blø en stund. Men jeg tror jeg hadde kontaktet lege, og fått en ul for å sjekke om bebisen er i orden.
Mye bedre for deg å slippe å bekymre seg for det.

piasava
:baby: 38+0

rita
20-09-2003, 21:07
hei det er normalt at det kommer litt blod etter gu men hvis blødningen blir mer en spotting ville jeg ha snakket med en lege...for sikkerhets skyld..

:baby: 13+6

Rinda
22-09-2003, 07:25
Hadde spontanabort på lørdag kveld.. for en grumsom opplevelse. Alt er bare trist nå. Det føles så urettferdig. Hvorfor måtte jeg miste det lille etterlengtede nurket, som vi hadde venta på i ett år som prøvere? Skal på utskrapning i dag, gruer med skikkelig..
:leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Hampus
22-09-2003, 08:49
Uff, så trist å lese, Rinda! :stakar: Det er ikke rettferdig.

Har vært igjennom det samme (uke 11+5 og uke 13+1).
Mine tanker går til deg i dag.

Varm klem fra Hampus

Schnuppa
22-09-2003, 10:34
.... jeg føler virkelig med deg.
Håper utskrapningen går greit i dag og at neste spire sitter fortere enn du aner. Nå er jo kroppen din allerede hormonell og fin (balanse) så da skal det visstnok være mye lettere å bli gravid - har nå jeg hørt.

Tenker på deg.:stakar:

rita
22-09-2003, 11:43
hei rinda..uff dette var ikke noe koselig..sender deg noen tanker til deg og håper at du snart tilbake hos oss...:stakar:

Matrix
22-09-2003, 13:46
Jeg opplevde det samme i fjor. :(

Gi dere selv lov til å sørge over det som dere mistet.

:stakar:

smily79
22-09-2003, 16:53
Første gang jeg er her inne. Når jeg leste hva som hadde skjedd med Rinda fikk jeg vondt i magen. I natt våknet jeg med stor blødning. Ringte legevakt og de fortalte meg det mest sannsynelig var spontanabort. I dag tidlig kontaktet jeg legen min og hun tok GU undersøkelse og lyttet etter fosterlyden. (Er i uke 13). Livmorhalsen så lukket og fin ut og hun fant hjertelyden til fosteret. Nå ligger jeg bare på sofaen og gjør ingenting, men blir bare mer og mer frustreret for hver gang jeg går på toalettet og det er blod der. Legen sa jeg hadde såre slimhinner, og at det mest sannsynlig var derfor jeg blødde, men så mye???
Er det noen her som har opplevd lignende og hvor alt har endt godt? Dette er våres første barn og føler jeg fomler helt i blinde i en verden jeg ikke kjenner til.

Redd og frustrert!!! :leiseg:

MorIgjen
22-09-2003, 17:02
Jeg har hatt blødninger siden lørdag og fikk da beskjed om at blødningen kommer fra livmortappen. Jeg er hva de kaller for "lett- blødd". Jeg synes det er forferdelig å se alt blodet, og hvorfor stopper det ikke???

Var hos legen i dar og han så at livmora fortasatt var lukket.

MorIgjen

taz
22-09-2003, 19:26
Jeg er i uke 7 og begynte å blø på fredag. Dro sporenstreks på legevakta, men der sa de at det ikke var noe å gjøre annet enn å vente....

Det blødde bare litt helt frem til i går ettermiddag, men nå har jeg blødd en god del mere, og det kommer også en del blodklumper og sånn, så jeg er helt sikker på at det er en spontan abort, men jeg har ingen vitenskapelige beviser. Har egentlig time til svangerskapskontroll neste mandag, så jeg regner med at jeg får vite mere da. Men hvis jeg får feber har jeg fått beskjed om å komme tilbake til legevakta...

Ingen trøstende ord, men vi er visst ikke alene i denne situasjonen i alle fall.

smily79
24-09-2003, 23:26
Var på kontroll igjen i dag. Fortsatt sterk hjertelyd på fosteret. Kan tro jeg ble lettet. Nå har det nesten sluttet å blø også. JM sa det var fra livmortappen min det blødde, og at dette var vanlig for veldig mange, men ikke nødvendigvis noe som resulterte i abort. Er 100% sykemeldt ut uka og 50% sykemeldt fra mandag til 12.okt. Og så får jeg ultralyd på fredag for å forsikre meg enda mer om at alt er som det skal. :klapp:
Er ganske optimistisk nå, i forhold til her om dagen... Føler meg mye lettere i kroppen også. Det er jo ikke annet å gjøre enn å krysse fingre på at alt går bra nå.. :kidoki: