PDA

Vis full versjon : Jeg synes...

Millemy
21-09-2003, 20:31
de som er gravide å røyker egentlig er noen egoister... er kanskje frekk men....Les min historie om min røykeslutt....

28 april testet jeg positivt med CB og det ble også dagen for min aller siste sigarett... sluttet fordi jeg var blitt gravid.... Hadde hørt en historie om ei som på ultralyd hadde fått ta seg et trekk med røyk å så fikk hun se reaksjonen til det lille fosteret..
dette hadde jeg i tankene HVER ENESTE GANG jeg fikk lyst på røyk etter at jeg sluttet. Jeg overdramatiserte nok også mye i mitt hode....jeg så for meg den lille krøket seg sammen i kramper.... ikke samvittighet til å røyke... Men lysten den var der, den kom....og forsvant med "min ekle tanke"
Alt gikk veldig greit...stolt var jeg som hadde sluttet...
Så skjedde det... Jeg mistet vår lille skatt i MA når jeg var i 15 svangerskapsuke.... verden raste sammen på 1-2-3.... var sykemeldt og hadde så ferie... i ferien fikk jeg tilbake min røykelyst... å noe så forferdelig...... jeg visste jo vi skulle starte prøvingen igjen så snart som mulig.... klarte meg uten røyken hele ferien.... så vidt det var...... når jeg da begynte på jobb igjen så gikk det mye lettere.... jeg torde rett og slett ikke smake EN ENESTE røyk selv om jeg hadde SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sinnykt lyst....
Det er nå snart 5 måneder siden jeg røykte sist...
Så når jeg nå blir gravid igjen så har jeg god samvittighet for at jeg ikke har røkt den første mnd heller.
Lykke til dere som ønsker å slutte... det er ikke umulig....

Hilsen prøver og lykkelig eks røyker....

chnelar
23-09-2003, 21:48
Jeg oxo har hørt om dem som har tatt seg et trekk og ser ungen krymper seg sammen, jeg slutta i januar, var gravid men visste det ikke da, men det ble enda enklere å klare å holde seg når jeg visste jeg var gravid, orker jo ikke tanken på at :baby: min skal krympe seg i smerte for noe jeg påfører den. Det veste suget ga seg oxo for meg etter 1. uka!!

Og så utrolig flink du var da som klarte å la vær i en så vanskelig periode :klapp: :klapp: utrolig sterkt!!

Lykke til alle sammen, dere klarer det!!

Termin 26. September