Vis full versjon : Blødning fra livmortappen
MorIgjen
22-09-2003, 16:53
Jeg er bare noen få uker på vei. UL viste at jeg er ca 5 uker på vei. Etter å ha hatt lyserosa utflod har jeg nå hatt blødning siden lørdag. Etter undersøkelse hos gyn. viser det seg at blødningen kommer fra livmortappen. Jeg er nå kjempe redd for å miste. Hun som undersøkte meg sa at om jeg mister, så har det ingen ting med blødningen å gjøre. Livmora mi er lukket og ingen tegn til åpning. Er det noen som har opplevd dette og som vil dele sine erfaringer med meg??
MorIgjen
skorpion 80
22-09-2003, 17:50
Blødde mye i begynnelsen jeg også, det kom fra livmorhalsen sa jordmor, og det var visst ikke noe farlig. Kanskje det var halsen det kom fra hos deg også? Isåfall er visst dette veldig vanlig til å begynne med, det kommer av hormoner.
Mista i uke 13 jeg, men det hadde nok ikke noe med alt blodet å gjøre, for jeg blødde fra dag 1.
Ikke bekymre deg, håper det går over!
JM sa til meg at det blir bedre når livmora blir større, og det gjør det, kan jeg skrive under på! Har ikke hatt NOE blod siden uke 14!
Ikke en dråpe heller!!
Jm sa forresten også at det lettere blør når du er bekymra, for after all er jo livmora en muskel, og musklene spenner seg jo når du er anspent....!
SÅ PRØV Å TA DET MED RO, SÅ SKAL DU SE DET GÅR BEDRE!!! :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
Jeg hadde et rift på livmor halsen. Dette ga en lett blødning. Var i uka 8 ca. Det er så ekkelt å begynne å blø i svangerskap, gjorde det i fjor også, da gikk det galt. Men det hadde ikke noe med blødningen å gjøre. Sår på samme sted som nå.
piasava
:baby: 38+2
Jeg hadde blødende livmorhals og hadde blødninger fra uke 5 til 9. Plutselig så stoppet det bare og alt var siden ok. Dette er veldig vanlig da livmortappen/slimhinnene er meget følsomme. Jeg fikk beskjed av legen å ikke ha sex. Blødningene skulle vært stanset ivertfall i en uke før vi kunne ha sex igjen. Nå er jenta mi snart 5 mnd. Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Vet det er lett og si, men slapp av og nyt graviditeten.
Lykke til videre i svangerskapet!!
Jeg blør fra livmorhalsen og har gjort det i snart 5 uker.
Nå har jeg kommet til 18.uke og det begynner å roe seg, men det kommer ennå bittelitt.
Jeg har vært redd og vært på utallige UL'er, men gynekologen og jordmor har sagt det samme til meg som til deg - at om jeg mister så er det ikke pga blødningen.
Synd at noen av oss skal være så uheldig å oppleve å blø under svangerskapet, det gjør en jo så utrygg.
Håper det går bra med deg. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.