Vis full versjon : Sjokolademuffins
tussi1979
22-09-2003, 22:52
Noen som har en enkel og GOD oppskrift på sjokolademuffins som kan fryses? Tenkte jeg skulle fylle opp frysen litt før :baby: kommer:)
disse er hysterisk gode. det blir 12 store amerikanske muffinsformer, eller 24 små ca.
5 egg
5 dl sukker
2 ts vaniljesukker
1/5 ts salt
3-4 toppet ss kakao
3 dl hvetemel
200 gr. smelta smør
1 ts bakepulver
1-2 dl kokosmasse (etter behag, kan sløyfes)
Rør sammen egg og sukker (ikke piske eggedosis) Bland sammen det tørre og sikt i, tilslutt smelta smør. Røres lett sammen. Ha i ca 12 smurte muffinsformer og stek i ca. 15 - 20 min v. 170 gr. C. Når de er kalde kan du glasere med smelta sjokolade, lys eller mørk etter smak. dryss evt på kokos.
Bilde:
tussi1979
23-09-2003, 14:42
Takk for oppskrift, de ser jo bare fantastisk gode ut. Skal prøve de en dag:klapp:
Schnuppa
23-09-2003, 15:34
Jeg tror faktisk at jeg skal prøve det akkurat NÅÅÅÅ!!!
Skulle tro du fikk betalt for å friste - det var jo DER snadder bildeakt!!!
Takk for de ekstra kiloene ... hi hi hi
:D Schnuppa
hehehe jeg eelsker å friste, særlig Athiga for hun blir så sinna hihi. neida. men det er jo kjekt med bilde da, prøver å legge ut bilde av hver oppskrift, dersom jeg finner da.
Iset 31+5
Schnuppa
23-09-2003, 15:41
Jeg er helt uhelbredelig glad i go saker. Kan ikke engang ha kjekspakker urørte i hus.
Godtesuget har heldigvis blitt bedre etter at jeg ble gravid. Nå finnes det bånn i meg. Jeg greier å stoppe før godteskålen/kakefatet er tomt.
Nå skal jeg iallefall hive meg rundt og lage muffins før mannen kommer hjem - tenker han blir glad jeg!
Igjen, takk skal du ha Iset - selvom det er med en viss bismak, vet jo at det er på denne måten kiloene raser på. Får bare ta en ekstra lang kveldsrunde med hunden.
hehe u name it, jeg har lagt på meg 13 kg!!!! og rett etter fødselen er det jo jul! buhuu. men men vi får gå masse trilleturer, hjelper jo på det da:D
Schnuppa
23-09-2003, 15:49
Det er det jeg satser på.
Har hørt om så mange som raser ned i vekt etter fødselen av mange årsaker. Mange av kiloene var bare vann, får ikke så mye tid til matlaging og spising med en liten bylt som krever sitt, mange babyer suger virkelig ut fettet av sin mor.
Ja ja - hvis ikke dette skulle slå til så er det bare å sette i gang med hard morsjon.
Jeg har som mål å være back to normal før man setter i gang med neste mann.
Jeg har heldigvis ikke lagt på meg så mye ennå - men er jo så kort på vei (17 uker) merker at de begynner å komme nå og er redd for utviklingen. Er det mulig å være så sulten hele tiden? Syntes ikke at jeg gjør annet enn å løpe sikk sakk til kjøleskapet hele tiden. Godt jeg bare er sykemeldt for to uker.
Ja ja - leste at du har fått svangerskapsforgiftning. Uuuuups - det er vel farvel til de kakene da?
Hvordan går det med UVI din?
nei jeg kan spise kaker fordetom hehe, men må være forsiktig med salt.
UVIen forsvant nettopp etter en canesten kur, så da var det kanskje sopp da??? hehe. ikke lett å bli klok på det der.
skal på sykehuset i morgen og sjekke forgiftningen, blir spennende å se. får nok flere ultralyder også:)
klem Iset 31+5
Schnuppa
23-09-2003, 22:09
Hi hi, ja hvis du får ny UL i morgen så kan det jo hende at det blir bekreftet at babyen enten er Luca eller Camilla. Så spennende da, men enda mere spennende å få flere svar på prøver og hvordan tilstanden er. Så kjedelig at du må holde deg så mye i ro - kan jo få fnatt av mindre. Men men nå er det jo så kort tid igjen.
Lagde muffinsene - nam, nam skal hilse masse fra mannen og si tusen takk for en knall oppskrift. Men jeg tok litt bakepulver i. Lurte lenge på om det skulle være det eller ei.
Klems, Schnuppa
- har helt gitt opp dette med uker og dager men tror jeg er 16+5 i dag???
ja det gjorde faktisk jeg også. tok en ts bakepulver. de ble luftigere synes jeg. hadde kokos oppi også. mannen ble helt vill. skal forandre på oppskriften nå.
Iset
Schnuppa
24-09-2003, 17:13
Kokos skal prøves neste gang - hmmm det gjør dem jo enda saftigere og vanskeligere å motstå!!!
:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.