PDA

Vis full versjon : Hodepine!

Tullemor
26-09-2002, 15:09
Hei!

Er det noen som har et godt råd mot hodepine?
Jeg har vært stært plaga med hodepine de siste dagene.
Ringte til legen i dag for høre om jeg kunne ta paracet men
han var ikke så happy for det. Han mente at jeg burde unngå det på det sterkeste.
Det begynner å bli så plagsomt at det hemmer meg noe innmari.
Ikke nok med at jeg er hormonell til de grader. Nå blir jeg forferdelig grinete av at alle lyder kjennes ut som hammerslag i hodet.

Alle råd mottas med kjempetakknemlighet.

:bonk: :bonk: :bonk:

Cirkeline
26-09-2002, 15:18
Ikke andre enn de kjedelige drikk mye vann og sov....

Dessverre. Jeg har også faktisk vært mye plaget med hodepine den siste uka, det er kjedelig - og som du sier - hemmende!!

Lykke til!

Klem fra cirkeline (13+6)

Tuppa
26-09-2002, 15:20
Tillater meg å svare selv om jeg ikke hører til her...;)

Jeg hadde også vanvittig hodepine - hele tiden.
Prøvde alt fra å drikke litervis med vann til å sove så fort jeg fikk mulighet.
Ingenting hjalp...:p

Men så målte jeg ferritininnholdet i blodet (jernlageret) og det var nede på 4 (bør være minimum 15).
Så jeg begynte straks med jerntabeletter, ikke mixtur fordi den gir kunstig høy jernverdi, og jammen så forsvant hodepinen :cool:

Livet ble verdt å leve igjen :D

Verdt et forsøk!

Beate
26-09-2002, 15:22
Jeg har også dundrene hodepine hver eneste dag, selv om alle prøvene mine er bra.

Legen mener at det enten kommer av at blodmengden i kroppen øker drastisk, spes.hos meg som har 2 i magen. Eller så drikker jeg for lite.

Har prøvd å drikke mer siden legen sa dette, og tror jeg kan merke en liten bedring, for nå har det faktisk vært 2 dager hvor jeg ikke har hatt vondt i hodet:)

God bedring!

Beate, 16+2

Rusken
26-09-2002, 15:29
Et godt råd mot hodepine er en iskald klut mot pannen! Brett den fint sammen på langs og legg den på pannen. Ta den under kaldt vann igjen når den begynner å bli litt varm! Håper dette hjelper deg!

Vennlig hilsen Rusken som er på besøk fra aprilklubben!

I am
26-09-2002, 15:42
Bare en kommentar til det legen din har sagt: Så lenge du ikke overskrider dagsdosene på pakken så er det helt trygt å ta paracetamol-tabletter, dvs Paracet, Pamol, Panodil... Ikke farlig i det hele tatt! Men Ibux skal du ikke ta, den inneholder andre virkestoffer som går gjennom morkaken.
Ellers hørtes det jo veldig lurt ut å sjekke jernverdiene, hvis problemet kan løses med jerntabletter er det sikkert å anbefale.

God bedring!

Klem fra I am

Østen
26-09-2002, 16:51
Jeg også sliter innimellom med en fæl hodepine.
Men når den først er dukket opp, er det intet jeg kan gjøre for å kurere meg selv. Selv ikke paracet.
Jeg drikker mye vann (3-4 liter hver dag), jeg stresser ikke, sover en del og har jernlager på 52.

Min teori er at hodepinen er hormonell. Noen jenter sliter med hodepine gjennom svangerskapet. Vi er da havnet i denne gruppa.
Dessverre.

efios
26-09-2002, 17:37
Har slitt med og hodepine selv, og hadde ikke lyst til å ta smertestillende om det kunne unngås, noe legen min var enig i. Men da hodepinen rett og slett ikke forsvant selv med time på time med søvn, litervis med vann etc etc valgte legen å sykemelde meg, kun 20% men det merkes noe vannvittig!

Jeg er nå mye friskere, sover ikke bare etter jobb, klarer å spise mer, mosjonere og har bare hatt hodepine to dager som var forrige fredag og lørdag, men det tror jeg kom av at jeg hadde stresset på ettermiddagen både torsdag og fredag, det straffer seg:-)

Si fra til legen din, det er ingen synd å sykemelde seg når en er gravid:-)

Tidl. bruker
26-09-2002, 18:12
Jeg også har slitet veldig med hodepine/migrene!! Spesielt første tiden...jeg må bare innrømme at jeg tok paracet omtrent hver dag tror jeg, men kun 2 da. Uansett så var det vel ikke bra, men jeg orka liksom ikke å ha vondt i hodet konstant!! Jeg fikk til og med lov av legen å ta maxalt, et migrene middel hvis det ble altfor ille!!

Hvis man virkelig har fått hodepine så tror jeg ikke det er så veldig mye som hjelper alltid. Jeg pleier å legge med med kald klut i et bra luftet rom og med et stort glass vann. Men av og til har man så vondt i hodet at man ikke får sove engang....uff det er et slit!!!

Men men det er jo bedre enn å kaste opp hver time for eksempel!

Ginger
26-09-2002, 18:14
Jeg får også hodepine og speiselt når jeg stresser og jeg blir heldigvis MYE bedre etter å ha hvilt meg litt.

MEN andre ganger får jeg hodepine av spenninger i nakken (og skuldre/rygg) da muskene i ryggen jobber mer nå som jeg holder på å bli tyngre foran. Legen min er også homeopat og han har tipset meg om en krem som smøres på spenningsområdene når hodepinen begynner å komme. Kremen er helt ufarlig for gravide og kjøpes på apoteket :)

Den heter: Arnica comp./Apis av merket Weleda.

Dette er spesielt bra om du har en nakkeslengskade eller liknende!

Lykke til!

Tullemor
27-09-2002, 11:47
Hei igjen:)

Tusen takk for mange gode råd. Ser nå at det er et ganske vanlig
problem. Jeg drakk masse vann og gikk og la meg. Det hjalp nok på litt, men jeg måtte ty til en paracet til slutt. Tror jeg hadde
passert en smertegrense i går. Jeg pleier å holde ut ganske lenge når det gjelder, men i går orka jeg rett og slett ikke mer.
Synes det er så plagsomt å gå der dag ut og dag inn med vondt i hode. Jeg fant ut jo mere jeg rørte på meg jo mere dunka det i hode, så jeg prøver å holde meg mest mulig i ro. Det kan man trykt si ikke er enkelt med en 2-åring flyvende rundt i huset.

Nei, nå ble det mye syting her. Må bare si at jeg ser frem til en herlig dag i dag, for jeg våkna opp helt fri for hodepine og da pleier det å holde resten av dagen

:klapp: :)