PDA

Vis full versjon : Hvor kjøpe litt billige mammaklær?

hegmau
26-09-2002, 16:24
Jeg har kommet så langt at jeg må begynne å tenke på å kjøpe mammaklær, men har ikke lyst til å bruke all verden med penger. Hvor kjøper dere klær?
Har dere funnet noe som er ok på H&M? Jeg har vært og titta litt der, men syntes ikke det var rare greiene.. Men det er vel forskj. utvalg på de forskj. H&M-butikkene ofte.

Østen
26-09-2002, 16:47
Hei

Finnes en Fretex eller en UFF butikk der du bor? Jeg handler mye i denne type butikker. Det er moro, men slitsomt.
Slitsomt, fordi du må 'bla' igjennom så veldig mange plagg før du finner noe fint. Moro, fordi når du endelig finner noe du liker er plagget billig og et ordentlig alternativ til alle de kjedelige kjedebutikkene.

Det som jeg tror er lurt å satse på er noen få, fine basisplagg i denne perioden. Jeg planlegger anskaffelse av et sort skjørt og en sort bukse som jeg kan bruke gjennom hele svangerskapet. Og så varierer jeg med overdeler, spennende strømper og sko, forskjellig juggel i håret og billig bijoteri.
Dette er antagelig første og siste gang jeg går gravid, og nå er ikke tiden for å satse stort på en garderobe!

sanna
26-09-2002, 23:28
Jeg handler kun på H&M for tiden! Vil ikke kaste bort masse penger på klær som kun kan brukes i tre måneder.... Jeg har bestemt meg for en basisgarderobe i sort og beige pluss endel dongeri. Kjøper mest bukser, i overdeler kan jeg bruke noe av det jeg har, det er jo litt ok, for da kan jeg kombinere H&M-klærne med de dyre Sand- og RL-genserne jeg har "investert" i. Jeg sater altså på mye sort, og kjøper heller flere kuule sko i knalle farger, samt sjal, vesker og hårpynt. Jeg har fått mange kommentarer på hvor mye klær jeg har - men egentlig bare gått med det samme, men med ulike stæsj til. Sort topp og bukse, beige sjal, beige sko og beige veske blir heltt nytt når du bytter ut med en rød genser over skuldrene, røde sko og rød veske! Dessuten kan vi bruke både vesker og sko senere, da blir samvittigheten litt bedre når vi shopper...!

sanna
26-09-2002, 23:29
Jeg handler kun på H&M for tiden! Vil ikke kaste bort masse penger på klær som kun kan brukes i tre måneder.... Jeg har bestemt meg for en basisgarderobe i sort og beige pluss endel dongeri. Kjøper mest bukser, i overdeler kan jeg bruke noe av det jeg har, det er jo litt ok, for da kan jeg kombinere H&M-klærne med de dyre Sand- og RL-genserne jeg har "investert" i. Jeg sater altså på mye sort, og kjøper heller flere kuule sko i knalle farger, samt sjal, vesker og hårpynt. Jeg har fått mange kommentarer på hvor mye klær jeg har - men egentlig bare gått med det samme, men med ulike stæsj til. Sort topp og bukse, beige sjal, beige sko og beige veske blir heltt nytt når du bytter ut med en rød genser over skuldrene, røde sko og rød veske! Dessuten kan vi bruke både vesker og sko senere, da blir samvittigheten litt bedre når vi shopper...!

Tidl. bruker
27-09-2002, 01:28
Hei igjen!!

Jeg kjøpte mine mamma-klær brukt gjennom Nytbakt Mamma-sidene. Var kjempeheldig og fikk kjøpt massse fine klær for 250,- De var nesten ikke slitt og jeg likte alle klærne veldig godt (tror det er en kjole jeg ikke har brukt).

Skulle gjerne solgt deg klærne, men tar jeg ikke helt feil er de nok i bruk igjen innen et par år...

Lykke til i jakten på klær!

Savanna
27-09-2002, 13:35
Selv kjøpte jeg en bukse på H&M men den ble for trang over magen allerede etter kort tid.... Og eller var den for stor, var ikke tøyelig i det hele tatt og strammet etterhvert over magen....
Derfor kjøpte jeg faktisk en bukse på Ni måneder på Sanvika Storsenter, de buksene har de i andre mammaklær-butikker også, den kostet tross alt 650,- men denne vet jeg at jeg kan bruke resten av svangerskapet, nå har jeg bare denne buksen, har ikke tatt meg bryet å kjøpe enda en fordi jeg går hjemme og den ene dagen buksa tørker kan jeg alltids gå med joggedress......

Jeg anbefaler deg å kjøpe en bukse som er kjempegod med stretch i...gjerne en som koster litt mer...det er verdt det.....
Hadde selv satset på å handle på H&M for å ikke bruke så mye penger på noe som ble brukt så kort...
Men selv måtte jeg begynne med mammabukse rundt uke 10....så det kan også ha endel og si....Svangerskapet virker også mye lenger enn jeg trodde før jeg ble gravid....

Men topper og overdeler kjøper jeg rundt omkring på forskjellige butikker H&M noe og ellers på Cubus, Kapphal osv... bare passer på at det er topper som dekker magen godt......

Og når det gjelder sko ville jeg vært forsiktig, bare kjøpt etpar ekstra gode mye sko som du har god plass i...
Selv er det først de siste dagene jeg har kunnet brukt noen av vanlige sko jeg har i det hele tatt. Bena har vært så¨hovne....... Og de er fortsatt ekstremt trange........

Sats på sko som er gode å gå i......

Det er hvertfall mine valg.....håper de kan være til hjelp for deg også men alle er jo forskjellige...

Savanna 32+6

:findag:

hegmau
27-09-2002, 13:55
Tusen takk for svar!
Dette ga meg jo noen ideer, så da får jeg bare vært litt kreativ! ;)

Ha en fin helg alle sammen! :mervink:

skilpadda
27-09-2002, 14:26
Jeg har kjøpt ett eneste "mammaplagg", det er en svart bukse fra Svangerskapet (på Majorstuen). Den er i sånn stretch-dongeri, med et stort felt med stretch-trikot over magen, plass til en DIGER mage. :) Den er fremdeles like pen. Jeg har brukt den så å si hver eneste dag i to og en halv måned (bortsett fra de aller varmeste dagene i sommer), og kommer antagelig til å bruke den hver dag de resterende åtte ukene. Og da synes jeg ikke 700 kroner er så mye! Jeg tror ikke det er mange bukser jeg har brukt så mange ganger... Den tørker over natten på et tørkestativ i stuen, så det er ikke noe problem å vaske den om kvelden og bruke den neste dag igjen.

Ellers så har jeg mange vide topper fra før - er ganske stor fra før så jeg har mye i store størrelser. Det kan være et tips å kikke på f.eks. BiB-hyllene til H&M, eller XLNT-hyllene hos KappAhl etter skjorter, jakker etc. som er vide og gode og rimelige. Du trenger sikkert ikke så veldig mange, og vil sikkert kunne bruke mange av dem senere også. Men jeg vil altså anbefale å kjøpe en skikkelig god bukse, det er veldig godt å ha, og man føler seg mye mer vel med noe som passer og ser OK ut. Kjedelig å gå og føle seg som en "boms" i et halvt år, liksom... ;)

Victoria
28-09-2002, 16:20
Har handla alt på H&M, jeg. Har en sort penbukse, en sort vanlig bukse og to dongeribukser (en lys og en vanlig). Og så har jeg en dongerikjole og et dongeriskjørt. Av topper har jeg kun kjøpt to stk mammagensere i sort og hvit til 98,- stk. Ellers bruker jeg mine andre topper. Jeg slet med å finne en varm jakke som jeg fikk på meg , så jeg kjøpte en kjedelig , men rommelig en billig på Ellos som også kan brukes senere utover vinteren. Liker å variere klærne og hadde de to sorte buksene og den ene dongeribuksa fra mitt forrige svangerskap, så jeg føler egentlig ikke at jeg har brukt så mye på klær... Det jeg har brukt minst er dongerikjolen. Føler meg som ei lita jente i den - skulle heller kjøpt en som var lang (denne går til knærne). Liker heller ikke å gå i joggebukse nå, da strikken strammer så ekkelt på magen. Kun mannen sine går an og det er jo ikke særlig pent å se på :p

Det jeg har kjøpt litt av, er stæsj - flere tørklær/sjal, joggesko, sixpence/lue, øredobber, knestrømper (deilig på kalde dager!) etc. Vesker har jeg mye av fra før.

Tror nok jeg kommer til å bruke noe av mammaklærne etter jeg har født også. Det tar jo en stund før magen er i normal form igjen og jeg liker ikke at klær strammer. Dessuten er flere av buksene regulerbare i livet (et must!).