PDA

Vis full versjon : Sykmelding..?

Tigris
26-09-2002, 17:25
I morgen skal jeg til legen fordi sykmeldingen min går ut på mandag.. Gjør regning med at jeg får en ny sykmelding. Jeg har bekkenløsning (svak) og fikk 3 ukers sykmelding sist.. Lurte litt på hvorfor jeg kun fikk 3 uker...? Man blir vel stort sett ikke bra/bedre i løpet av svangerskapet når det gjelder bekkenløsning..? Håper indelig ikke jeg må begynne på jobb igjen nå - det gidder jeg ikke! Lurer på om jeg får sykmelding ut svangerskapet nå, eller om jeg oxo denne gangen får kun for 3 uker..? Noen som vet?

Får jo svaret i morgen, så det er jo ikke så viktig :p
Men hvis noen vil få opp "innleggstallene" på des. klubben, så svar gjerne:D

Kikkan
26-09-2002, 19:22
Tror de fleste leger har en praksis med å høgst sykemelde 4 uker i strekk. Tror det har noe med trygdekontorets regler å gjøre. (Må sjekke at folk ikke går hjemme lenger en nødvendig å koster staten masse penger...)
Skulle tro at du får forlenget sykemeldingen bare du forteller at det ikke er blitt bedre. :)

Tuppa
26-09-2002, 19:37
På mine sykemeldingspapirer står det at jeg ikke kommer tilbake i arbeid før terminen. Likevel får jeg bare sykemelding for to uker av gangen.
Tror også det har med trygdekontoret å gjøre :)

Men du burde nok ikke si til legen din at du ikke "gidder" å jobbe - det er nok ikke god nok sykemeldingsgrunn ;)

Tidl. bruker
26-09-2002, 22:05
Tror det er litt forskjellig. Tidligere har jeg bare fått for 2 og 2 uker av gangen, men etter at jeg begynte med bekkenløsning fikk jeg for 6 uker. Var litt ovverrasket, men det er jo få som blir kvitt dette før de har født. Og så er det deilig å slippe å ringe til legen i hytt og pine- det går med mye venting på det :)

Tusse

Victoria
26-09-2002, 23:12
Jeg får for en mnd av gangen selv om det ganske tidlig ble klart at jeg kom til å være sykemeldt ut svangerskapet. Tror 4 uker er det lengste det kan skrive ut (med mindre du har en alvorlig sykdom - kreft e.l da tror jeg det er 3 mnd).

Teddy :)
26-09-2002, 23:16
Jeg får bare sykemelding for to uker om gangen. Siden jeg har bekkenløsning, og går jevnlig til fysioterapeut, synes jeg det er tungvint å ikke få for litt lenger. Men er det sånn reglene er, får jeg vel bare fortsette å ringe legen min annenhver uke... :p

Kos og klem Teddy 28+5