PDA

Vis full versjon : Stikkinger

Egg
26-09-2003, 16:07
Hei.

Dette er andre gangen jeg er gravid, så jeg vet at det er vanlig med stikkinger i livmoren de første ukene. Jeg er i uke 11 nå. De to siste dagene har jeg fått noen voldsomme stikk i magen. Det gjør virkelig vondt. Jeg er ikke helt sikker på om det er i livmoren, men jeg tror det. Kanskje er det bare helt i toppen av livmoren? Uansett. Det var skikkelig vondt! Jeg lå på sofaen første gangen jeg kjente det, og tenkte bare: hjelp, nå går det galt... Men, det ble med det ene stikket.. og ikke mer.. før i natt igjen. Da fikk jeg et sånt voldsomt stikk igjen. Ikke like vondt kanskje, men vondt nok. De varte kanskje et par sekunder hver.. Har ellers ikke noe vondt..
Kan det være at det bare er livmora som strekker seg, eller kan det være noe mer alvorlig? (rett og slett: kan det være tegn på at jeg holder på å miste frøet?) Synes nemlig det var så voldsomt stikk liksom.. Er kanskje overbekymra her... men... kan noen svare meg fordi om??

Schnuppa
26-09-2003, 16:25
Har jo lest at det skal gjøre veldig vondt i lysken bl.a. når livmoren strekker i disse båndene. Men på toppenav livmoren høres litt anderledes ut. Jeg har hatt stikkinger - men ikke så vondt at jeg våkner av det om natte.
Syntes du skal ringe legen eller JM bare sånn for å sjekke jeg. Da blir du selv mye mere beroliget - for det er garantert ikke noe galt med frøet. Det er bare så deilig og lettende å få det bekreftet.

Lykke til!

Leah
27-09-2003, 00:24
Det er jo ikke sikkert at det er i livmoren det stikker da! Trenger ikke ha noe med graviditeten å gjøre i det hele tatt..! Hvis det vedvarer syns jeg du burde sjekke det opp,men hvis det er livmorsmerter så har jeg hørt at sånne stikkninger kan visst være VONDE!! Det er sikkert ingenting å bekymre seg over;)

Klemmer fra Leah 10+2