Vis full versjon : Er det babyen?
Hei, Jeg skal ha barn for første gang, og har termin 23 mars. :) Gleder meg skikkelig!!! I natt følte jeg bevegelse i magen, som om du stryker en finger forsiktig over huden (bare på innsiden av magen), kan dette ha vært babyen min eller er det for tidlig å kjenne noe? :???: Jeg har lest litt i bøker, men de sier så mye forskjellig... Kanskje dere kan hjelpe meg?
Ellers synes jeg sidene her er kjempebra, får selv svar på mange spørsmål!! Takk for det!!
Hilsen Lenemor :)
Tidl. bruker
27-09-2002, 11:45
Det kan ha vært det, og det kan ha vært rumling i magen. I mitt 1. svangerskap kjente jeg ikke noe før i uke 19. Da kjentes det ut som en liten fisk som slo litt med sporen, det kan jo være litt det samme kanskje...
...men i mitt første svangerskap (min datter er nå 2,5 år), kjente jeg liv i uke 18. Dvs. jeg visste med sikkerhet at jeg kjente liv da, men forsto at jeg nok hadde kjent babyen før, uten å være klar over at det var henne jeg kjente.
Det kjentes ut som om det var masse sommerfugler der inne, akkurat som en slags kribling bare litt tydeligere - Kjempeherlig!
Det kan godt hende det er babyen din du kjenner, for det er ikke sikkert vi kjenner det på samme måte alle!
Jeg er nå 14+2 uker på vei og tror jeg har kjent liv flere ganger, men det kan være lenge mellom hver gang og jeg er liksom ikke helt sikker på om det er babyen jeg kjenner eller hva... Så jeg gleder meg til jeg er 100% sikker på at det er den lille der inn jeg kjenner!!!
Ellers har jeg termin bare 3 dager etter deg (26.mars) - i allefall nå før ultralyd.
Lykke til!
Klem fra Berit og bitteliten (26.03.03)
Cinnamon
28-09-2002, 12:38
HEi! KAn godt være babyen du kjenner. HAr i dette svangerskapet kjent litt liv fra rundt uke 13-14, men ikke så ofte. I dag kjente jeg for første gang MASSE liv, så mye at jeg kunne kjenne det utenpå også! I dag er jeg 16+3. I begynnelsen er man jo litt i tvil om det er luft eller babyen, men det er liksom en annen følelse. Dette er mitt tredje barn og jeg synes det er like facinerende nå som med første :)
Cinnamon
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.