Vis full versjon : Små blødninger
Lykkelig Gravid
26-09-2002, 20:09
Hei er det flere som har blød bare litt en gang, det var verken vondt i magen eller ubehagelig.....
Begynnte å blø i 7 uke, en og en halv uke siden... Var hos legen og han sa alt var i orden, men det ble ikke tatt noen ultralyd...
Er det noen som har erfaring med dette, ifølge legen var det svært vanlig blandt førstegangsfødende...
:findag:
Tidl. bruker
26-09-2002, 21:23
Jeg hadde en blødning i uke 11. Det kom endel blod, men ga seg fort etter et par timer. Senere har jeg hatt noe farget utflod fram til nå.
Jeg fikk også legetime den dagen jeg begynte å blø, legen kjente på livmora mi. Han syntes den kjentes fin ut, men sendte meg allikavell til ul. Alt stod heldigvis bra til.
Jeg har hørt om mange som har blødd under svangerskapet. I min familie har både min mor, søster og jeg blødd. Jeg er selv førstegangsgravid og ble selvfølgelig livredd når det skjedde. Jeg hadde verken vondt eller ubehag, rent fysisk, i forbindelse med blødningen.
Legen min kunne berolige meg med at en blødning kan komme av at morkaka holder på å feste seg ordentlig. Man kan også begynne å blø etter samleie.
Om du fortsatt er bekymret så kan du jo bestille deg en ny time hos legen, eventuelt en privat ul?
Håper du fikk noen svar ut av dette. Vi er jo så forskjellige, og det finnes jo ingen helt "like" svangerskap;)
Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:
Tidl. bruker
26-09-2002, 23:39
Det er visst ganske vanlig. Vi får mye mer blodfyllte slimhinner og det er fort gjort å "sprekke" et blodkar. Sist jeg var gravid begynte jeg å blø etter et samleie, det var skremmende men alt gikk bra. Jeg fikk beskjed om at en abort også fører med seg mye smerter.
Lykke til!!!
Lykkelig Gravid
27-09-2002, 01:39
Det var jo beroligende å høre at det var flere som har hatt slike plager, og at svangerskapet har gått fint tross alt ... Da føler men seg med en gang litt sikrere :findag:
Men jeg hadde også en bitteliten blødning.. Var på ul dagen etter og dessverre var det bare en tom fostersekk der. Så blødninger trenger ikke være ufarlige. Det samme skjedde med en venninne av meg for en stund tilbake. Hun var hos legen som sjekket alt men ikke med ul. Han sa at alt var bra, noen dager senere var hun til UL og der var det ikke liv.
Så hadde jeg vært deg så hadde jeg krevd en innvendig UL for det er faktisk eneste måten å finne ut hvordan det er der inne.
Håper jeg ikke har skremt deg skikkelig nå, men det er dessverre fakta.:(
Jeg blødde litt forige løredag. Legen sa det var ok. Men jeg har gåttt og tenkt mye etterpå og vært redd. Kanskje jeg skal gjøre som brumm sier og gå på ul. Men så er det disse tullete legene da som sier at det er ingen vits i å komme før uke 12. Jeg lurer på om jeg skal gå til en privat lege.
Lykkelig Gravid
28-09-2002, 14:53
Ja jeg har tenkt mye på det etterpå og har følt at det hadde vært greit med en ultralyd, men så er det disse legene da.... de er jo så påståelige!!!
Skal på kontroll den 4 oktober, skal prate med legene da for det er jo ikke noe særlig å gå rundt å være i uvisshet....
Uansett blir man jo kjenmperedd når man begynner å blø i et svangerskap, man er jo blitt glad i den ligge kroppen som lever inni magen.....
Jeg vil i allefall anbefale alle å kontakte lege hvis man blør... Uansett!!!
Vi får bare håpe det beste, og lykke til til alle som har opplevd det samme
:stakar:
På mandag skal jeg ringe en privat klinikk og bestille ul. Jeg blir nok mye bedre hvis jeg vet at det går bra med den lille. Etter blødningen har jeg vært redd hele tiden og har hatt en del magesmerter. Smertene kan jo være psykisk. Så det er like greit å ta en ul så fort som mulig
Lykkelig Gravid
28-09-2002, 20:09
Ja jeg ska gjøre det samme :)
La oss nå høre hvor det går....
Lykke til med deg og den lille :)
Jeg har hatt 2 blødninger og en del farget utflod.
Har fått sjekket det ut hos lege og på UL....alt var OK.
Fik beskjed om å slappe helt av.
Vanskelig dette med blødninger. De er jo så vanlige, men oppleves som mareritt!
Jeg synes at blødninger bør sjekkes ut. Som regel er de helt OK...men det kan jo faktisk gå galt også!
klem fra meg. 10 + 2
Jeg har også vært plaget av blødninger i dette svangerskapet.
Det er fjerde gangen jeg blør i dag. Bare sporblødning, og ikke unormalt vondt i magen.
Da det begynte i dag igjen , tenkte jeg bare..... det går over.
Alt er jo bra med babyen min. Så`n sist på onsdag.
Den første gangen jeg blødde var jeg ca 4 1/2 uke på vei. Siden har jeg hatt tre blødninger med 4 ukers mellomrom, og to små blødninger denne uke. Akkuratt som om jeg har mensen alikevel, for den kommer jo når jeg egentlig skulle hatt det.
Men over til noe annet.
Man skal ikke ta lett på blødninger. Hvis man ikke har hatt UL, kan småblødninger indikere at man er gravid i egglederen eller at embrioet er dødt.
Jeg hadde forlangt UL.
Jeg opplevde i februar å være gravid i egglederen. Hadde da også bare sporblødning og ikke vondt i magen. Ble da lagt inn i uke 6.
Stå på jenter, få bekrefta at :baby: har det bra, for deres egen del også.
Koz "egget" 13+2 på besøk fra aprilklubben
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.