Vis full versjon : Litt bekymret
Halla!!!
I det siste bladet "gravid" stod det at fosteret skal sparke så og så mange ganger i døgnet, og så og så mange ganger etter hverandre...og hvis ikke er det grunn til bekymring...
Vel, da må jeg vel bekymre meg da, for i de siste to dagene har det vært veldig rolig i magen...:(
Han sparker enda, men ikke like mye som tidligere, og ikke like lenge i gangen. Mest bare på kveldene nå, og litt ellers på dagen...men jeg har jo forstått det slik at sparkingen er veldig forskjellig? Noen dager hviler vel :baby: også?
Håper virkelig jeg ikke skal være nødt til å bekymre meg...
Det er jo enda liv, mye liv for så vidt, men ikke like mye som det var for to dager siden....
Noen som har det på samme måte?
:???:
Vet du, jeg tror den artikkelen har vært til bekymring for flere av oss. Det virker på meg som om det er veldig vanlig at det er dager og perioder der babyen er mindre aktiv og at det så tar seg opp igjen. Det har jo også mye med energi tilgang, hvor godt man kjenner etter, hvor aktiv man er selv i perioder, babyen kan ligge slik at den ikke får sparket fra skikkelig evt at den sparker innover, osv......
Skulle likt å se responsen borte på føden dersom alle skulle begynne å ringe hver gang det er litt stillere et par dager:uff:
Jeg tror at så lenge det ikke er snakk om dramatiske endringer i bevegelsesmønsteret, eller at det blir helt, helt stille stille, eller så lenge man ikke får andre symptomer på at noe er galt.... så er sansynligvis alt OK.
MysticalSaga
27-09-2003, 01:17
Altså... Hvis babyen er stille plutselig i noen dager kan det jo være et tegn man ikke burde overse da... Jeg hadde ikke syns at det hadde vært noe å gamble på.
Hva vi kjenner avhenger av hvordan barnet ligger. Den snur seg hele tiden, og sparker den inn mot ryggen eller mot morkaka kjenner vi mindre. Er enig i at hvis man ikke kjenner noen ting etter uke 24, bør man sjekke det, men du kjenner jo liv. Har vært mye på UL og der ser jeg jo at barnet er aktivt selv når jeg ikke kjenner noenting. Har selv fått hetta noen ganger, og at det er vanlig og.
Jeg tar faktisk det der med en klype salt. Her er ungen mest aktiv på kvelden og da kan han sparke noen ganger, men så er det rolig. Han er rolig nesten hele dagen, med unntak av at han enten kan sparke på morgenen og på kvelden, eller ettermiddagen og kvelden.
Så jeg har slått meg til ro med at jeg har en rolig baby i magen.
Nr 2 var også veldig rolig og mot slutten var det lite aktivitet.
Hvis jeg ble en smule bekymret så drakk jeg enten noe kaldt eller ristet litt på magen til jeg kjente et spark.
Men hadde jeg ikke kjent liv på et helt døgn f eks selv etter å ha prøvd triksene, da hadde jeg nok tatt meg en tur til sykehuset ja.
Men foreløpig kjenner jeg det hver dag, men denne ungen følger ikke "boken", det er klart.
Et råd...
Prøv å drikk noe veldig/sterkt søtt!
For da øker det et eller annet hos barnet som får til at barnet sparker eller rører på seg..
Jeg pleier å gjøre det ofte når jeg vil sjekke om barnet lever..
Da tar jeg et glass med Cola.. Så 5-10 minutter senere sparker ungen sitt første spark etter inntaket.. Da er alt OK og jeg vet at den lever fremdeles.. så blir det en bekymring mindre..
Et forsøk verdt.. good luck..
Hei igjenn.
Takk for alle svar! :p
tenkte jeg bare skulle si ifra at den lille har våknet til liv igjen. Han hadde vel bare et par dagers hvile, for nå er han i full gang flere ganger om dagen. :klapp:
Spesielt om kveldene om tidlig på morgenen. HELDIGVIS!
Syns det er ekkelt når man først leser en slik artikkel, og så begynner det å bli rolig inne i magen...uff, da tenker man det værste med en gang...ikke no skøy. Men, det viser seg jo at bebier også trenger å slappe av i helgene. :klapp:
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.