Vis full versjon : Denne intuisjonen...
Nuh, damer? Har dere følelse for tut eller trakt? ;) Altså - er det noen som har en følelse av om de bærer på en jentebaby eller en guttebaby? Har du drømt det, kanskje? :) For det er vel ingen som vet det, så tidlig? Eller?
Forrige gang hadde jeg null peiling. Denne gangen tror jeg litt mer på gutt, ikke fordi jeg har "guttefølelse" (hva i alle dager er det, forresten :p ?) men fordi jeg ikke er kvalm. Og det var jeg med Hannah. Så inntil videre tror jeg mest på gutt, jeg! Får vel bare avvente til ul rundt 20 november, og se om h*n vil avsløre seg da! For jeg har nemlig lovet mannen at denne gangen skal han få viljen sin... Sist nedla jeg veto, jeg ville ikke vite! :lol:
Og dere? Noen følelse for det ene eller det andre? Og HVORFOR??
Klok av skade, tror jeg ikke engang slippe intuisjonen til :)
Forrige gang var jeg bombesikker på at det var jente, godt støttet av min svigerinne som har gjettet riktig for mange andre før. Vi hadde jentenavn klart og jeg klarte ikke se for meg, meg selv med noe annet enn jente. Enda jeg ønsket meg egentlig en gutt, som første barn.
Gubben er helt motstander av å vite kjønnet så vi lot være å be de se etter på ultralyden.
Stor var overraskelsen da det viste seg at det var en med tut. Han har riktig nok helt dilla på alt mulig jente ting, alt skal være rosa, spenner, dukker, pyntesaker, vesker, matlaging osv. osv.... Men tut har han !!
Artig at du sier det med kvalme, jeg var ikke i det hele tatt kvalm sist, nå ligger jeg rundt den "hvite telefonen" stadig vekk. Jeg har en venninde som også er gravid, hun var kjempe kvalm sist og fikk en jente og er ikke kvalm i det hele tatt nå. Så da kan jeg jo håpe på at det er en jente denne gangen da :)
Håper jeg får overtalt gubben til å spørre om kjønnet denn gangen...
Jeg tror jeg kommer til å få en gutt! Vet egentlig ikke hvorfor, men jeg bare tror det. Har vært megakvalm og kastet opp fra uke fire tom uke ni. Det skulle vel tyde på jente, men jeg er kald og fryser mye, og jeg har hørt at det tyder på gutt, så kanskje det er to inni magen min? Oj, to på en gang?! Nei, til det har jeg for liten mage. Jeg har også en hunger for det som er salt og surt, og det sies da at det er gutt. Blir ikke klok jeg, får vel vente til UL i uke 18.
Dersom det er en jente blir det lett å finne navn (Hedda), men er det en gutt tror jeg vi får store problemer. Har ikke funnet noe navn jeg synes er noe særlig enda, men vi har jo 6 mnd på oss.
Uansett, så lenge barnet er velskapt....!!!
Spennende å se hvilket kjønn det er! Jeg er sååå nysgjerrig!!
Rusken 11+0 i dag!!!
Forrige gang trodde jeg at det skulle bli gutt. Og det ble det jo :)
Men jeg vet ikke helt hvorfor jeg trodde det. Kanskje fordi jeg hadde store problemer med å finne guttenavn jeg likte? Kanskje fordi jeg alltid ønsket meg en storebror selv da jeg var liten? Eller kanskje bare fordi jeg ønsket at det skulle være det? Hvem vet..
Denne gangen har jeg absolutt ingen anelse.. Noen ganger innbiller jeg meg at det blir en gutt til. Kanskje fordi det ville jo vært veldig praktisk, siden vi har en gutt fra før? Kanskje "følelsen" ikke kommer før senere? Får vel bare vente og se.. :)
Har egentlig ikke peiling, men til nå har ikke svangerskapet vært annerledes enn forrige gang, og da ble det gutt :) Så jeg har litt tro på gutt denne gangen også, men det spiller ikke noen rolle hva det blir ;) Vi får vente å se på UL, for vi bare MÅ vite hvem som bor i magen er så nyskjerrige :p
Jeg tror jeg får en gutt. Vet ikke hvorfor, bare tror det. Egentlig ønsker jeg meg vel helst en jente, og mannen ønsker seg en gutt. Er ikke det typisk da?
Mange jeg kjenner som har fått barn nylig har fått jenter, så da tror jeg liksom at statistikken tilsier at det blir gutt på oss (jeg vet jo at statistikk egentlig ikke har hukommelse...). I begynnelsen kalte jeg "det" for et jentenavn, men nå har jeg begynt å si "han" i stedet.
Rart, det der. Skal bli spennende å se om mine intuisjoner stemmer (vi har bestemt oss for at vi vil vite kjønnet hvis man ser det på 18-ukers UL)!
Miao
Jeg har to med tut, og klarer ikke forestille meg at det er noe annet enn en liten pjokk til der inne. Føler meg som en guttemamma tvers hjennom, jentebarn føles nesten fremmed. Men selvfølgelig, når han eller hun kommer ut kommer ikke kjønn til å ha noe som helst å si:) Men jeg har uansett lyst til å få vite hvem som bor der inne på UL denne gangen. Kanskje særlig fordi alle rundt meg ønsker meg ei jente... Greit å få klarhet i den saken en gang for alle! Størstebror ønsker seg lillesøster, han synes det er nok gutter i huset, han.
Når det gjelder formen i første trimester, er den nøyaktig den samme som i tidligere svangerskap, døgnkvalme, hodepine, svimmelhet og tiltaksløshet. Så hvis den teorien holder blir det en gutt til.
Velkommen skal du være uansett, lille beboer!
Jeg er "nesten" sikker på at jeg får jente. Det er det jeg ser for meg, for jeg har vært uhelbredelig kvalm i 6 uker. Så nå går jeg rundt og tror det.
Det med kvalmen er vel egentlig det eneste jeg støtter meg til.
Så sier de jo at hvis du får jente blir magen flatere og bredere enn hvis du får gutt. Da strutter den. Så det er vel bare å vente å se til magen blir større. Den er iallfall ikke stor nå. I tillegg til at jeg gikk ned så mye mens jeg var kvalm.
Har funnet jentenavn, men ikke guttenavn. Men jeg tør selvsagt ikke ta det for gitt, så jeg kommer ikke til å basere meg på intuisjon når jeg kjøper klær og utstyr.
Vi får se om det er mulig å få vite noe på ultralyd. Vil gjerne vite.
Klem K27 (13+2)
Jeg "føler" for en jente der inne:)
Har ikke peiling hvorfor, følelsen er bare der.
Det hjelper ikke at broder og div andre har "spådd" at det blir en jente, hehe
Men det spiller ingen rolle da egentlig;)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.