PDA

Vis full versjon : Espresso.caffelatte osv...?

Lotte22
29-09-2003, 23:49
Driver en cafè/kaffebar sammen med min kjære. Er utrolig glad i espresso-baserte drikker, noe som kanskje ikke er helt bra for bebisen.

En shot espresso er jo like mye koffein som flere kopper kaffe. Og selv om en caffe latte ikke smaker sterkt av espresso, er det like mye kaffe i den som i en kopp espresso eller cappuccino.

I kaffebaren er det jeg som er sjefsbarista og finner fram til nye drikker vi skal ha på menyen. Drakk nok flere bøtter iskaffe på forsommer'n. Takk og pris for at jeg ikke var gravid enda...

Noen som vet hvor stor virkning espressoen har på et lite nurk i magen ??? Jeg har jo selvfølgelig tenkt å trappe ned kaffedrikkinga. Men en cappuccino i ny og ne må jeg vel få unne meg.....???

:uff:

Isemor
30-09-2003, 01:41
Jeg er cafe latte frik.. og har drukket endel av det gjennom svangerskapet... spurte jordmor om det sist og hun sa at det kunne vi unne oss innimellom..her er det snakk om mengdene... trenger jo selvfølgelig ikke å bøtte nedpå flere glass for dagen... men en kopp og 2 var helt lov,så har unnet meg 1 glass for dagen jeg med god samvittighet...noe av kosen vår må vi jo få beholde;)

Klem fra Isemor 35+4

Ny UL av :baby: 2 oktober kl 1040

Ing
30-09-2003, 09:04
Jeg har drukket 2 digre glass latte hver dag, noen ganger 3. Er totalt avhengig. Og du må jo kunne smake litt på ekspirimentene dine også, sant?

Tenker som så, at siden jeg ikke drikker melk, så gjør dette at jeg får i meg en del. Og kaffen,- mange gravide drikker mere enn dette, og det er i begynnelsen at kaffen er farligst.