Vis full versjon : Ytter klær
Steinbukk
27-09-2002, 00:43
Hei
Noen som har tips til Ytterklær nå når vi nærmer oss den kaldeste årstiden.
I dag var det for kaldt med baare topp og strikejakke (som har vært påkledningen de siste ukene...måtte frem med "anorakk jakken" min som jeg kjøpte i vår...vel, fikk den bare akkurat igjen over magen...har vist vokst litt ja :)
Har ei sort vinterkåpe, men den er med innsving i livet...ikke akkurat tingen for meg nå.
Hva gjør dere andre som går vinteren i møte med større livmål enn tidligere...?
Kan føye til at jeg helst ikke vil kjøpe noen ny dyr sak da jeg planlegger og kvitte meg med magen rundt jul ca...og vinteren gjerne fortsetter til utti mars, april, mai for mitt vedkommende :eek:
Heisann
Å jada, kjenner meg nok igjen i problemet. :uff:
Måten jeg har løst det på, er å gå gjennom klærne til samboeren min. Han har noen jakker som er nokså store, slik at jeg såvidt får de igjen over magen. Ermene er jo selvfølgelig brettet endel ganger opp og jeg ser igrunnen litt sjabby ut, men jeg slipper ihvertfall å fryse :)
Min mor er en nokså røslig dame, så jeg tenkte at de siste ukene av svangerskapet så får jeg ta en tur i hennes garderobe.
Det skal ikke være lett. :)
(33+4)
Jeg går ikke så langt av gangen (stort sett bare til og fra bilen, må jeg innrømme... :o ), så for meg har det holdt med en fleecejakke hittil. Den er tøyelig nok til at glidelåsen lukkes over den schvære magen min! :D
Den er dog ikke foret, så det spørs om den holder helt til begynnelsen av november - men så spørs det om jeg har energi til å gå så mye helt på slutten da - det begynner å røyne på allerede - vel 34 uker ut i svangerskapet..
Jeg angrer allerede at jeg ikke bare kjøpte meg en stor jakke som passet over magen i fjor vinter:uff: . Men da kunne jo ikke jeg vite at jeg skulle gå gravid to vintre på rad... I år MÅ jeg ha ny jakke, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det:???: . Jakken jeg tynte i fjord vinter tok mannen min å kastet da våren kom (den sang på siste værset og det var vel 7. sesongen jeg brukte den) så nå har jeg ingen vinterjakke...
Forslag tas imot med stor takk!
Jeg har kjøpt en rimelig, svart anorakk på H&M herreavd.:)
Den er i vannavvisende stoff med tynt fór, så det er ikke egentlig en vinterjakke. Men det blir vanligvis ikke så kaldt her i Bergen heller, ihvertfall ikke før uti des.-jan., og da er jeg vel rimelig slank igjen...;) , så jeg regner faktisk med at jeg ikke trenger å kjøpe noe mer.
Ellers gleder jeg meg generelt til å kjøpe normale klær igjen - det ser ut som det er sååå masse fint i butikkene, og alt jeg kan gjøre er å se på!:(
:findag:
Nella* (30+5)
Steinbukk
27-09-2002, 12:55
:lol: :lol: :lol:
Ler litt av Storemy the FIRST...
...tok opp problemet med sambo i går kveld og etter at han hade ledd seg ferdig :bonk: :bonk: så kom han med fleece jakka si...ser ut som en sekk på meg, men den blir nokk god og varm. Kan bli pokker så kaldt i Oslo (heldigvis er det verst i januar)
Skal tråle H&M en dag jeg får tid... kan jo gjøre som Nella...kjøpe manne jakke og så gi den til sambo etterpå.
men om der er flere tips, så kom med de :)
Victoria
28-09-2002, 16:29
Kjøpte en svær lang, anorakklignende sak fra Ellos til 498,- el no slikt. Har varmt og deilig fòr, også i hetta. Har kun innsvingte jakker og kåper fra før så ingen av dem går nå. Jeg ser ut som en gnom i den svære kåpa siden jeg bare er 158 cm høy :p , men det får så være. Ellers har mannen et stort utvalg jakker jeg kan boltre meg i, men jeg ser like ille ut i de siden han er 180 cm høy.
Jakken fra Ellos kan jeg bruke senere også, det er liksom ikke så nøye om jeg får klissete håndavtrykk, gulp eller søle på den. De andre kåpene er jeg litt nøyere med, blant annet en nydelig beige sak med fuskepels som mannen kjøpte til meg i bursdagsgave for to år siden. Ingen barn i nærheten av den!
Verdande
28-09-2002, 19:37
Hei!
Kjøpte meg en lang strikkejakke ( fra Ellos?) Kan også brukes etterpå ( regner med den går litt sammen igjen i vask) Det samme gjelder en stor strikkegenser som egentlig er til turbruk.
Dere som er gravide for for første gang kan jo invistere i en gravidejakke, om dere håper på flere barn. Kjøpte en rød fleecejakke første gang jeg var gravid, den har vert fin både sommer og vinter, høst og vår gjennom tre svangerskap. Den har også vert på utlån.
I slutten er man jo så stor og klumpete at man ikke ser OK ut i noe, så man får bruke det man har!!!
Selv savner jeg faktisk mest en regnjakke akkurat nå!
Klem fra Verdande, t-10
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.