Vis full versjon : Nervøs og uro i kroppen
Scribonia
30-09-2003, 23:38
Jeg får slik en merkelig nervøs følelse i kroppen. Særlig på kvelden. Akkurat som det er noe i blodet. Brus eller lopper eller noe. En slags diffus uro.
Har på en måte hjertet i halsen... det er som jeg er skikkelig stressa eller nervøs, men det er bare inni meg, og bare i kroppen. Føler meg ikke stressa eller nervøs i hodet/tankene. Får også kynnere hele tiden.
Har ikke hatt det slik før jeg ble gravid og ikke før nå de siste ukene. Er det noen av dere som har det slik, og/eller vet hva det er?
skorpion 80
01-10-2003, 18:46
Høres ut som noe som jeg har hatt ganske lenge. Man kan sitte helt rolig, og plutselig kribler det i blodet, det kjennes som om maur kryper i årene og pulsen flyr opp til 160.....I hvilepuls!
Har opplevd dette flere ganger, legene skylder bare på nerver, som det som vanlig er når de ikke finner grunnen.....
Jeg mener selv det har en sammenheng med stoffskiftet. Jeg har hypothyreose, og de dagene jeg ikke tar medisiner, eller jeg tar litt for mye, er det i gang med en gang.
Det du kan gjøre når det står på, er å prøve å legge deg ned og slappe av, eller finne på noe som gjør at du får tankene vekk fra det som skjer. For blir du usikker og urolig, blir det bare enda verre .( Jeg lå på sjukehuset med 170 i hvilepuls i 18 timer jeg, før det PLUTSELIG ga seg......de fant ikke noe galt, for å si det sånn, men GUD å jeg var sliten etterpå!!)
Eller du kan kjøre en tur, kose med din kjære, eller noe annet kos som kanskje kan hjelpe.
Det høres nok ut som om det kan være psykisk, det KAN skje uten at vi egentlig tenker på noe. Så trur liksom kroppen at vi er nervøse selv om vi ikke er det....
Men for sikkerhets skyld syns jeg du skal ta det med legen, og be han/hun om å ta en stoffskifteprøve for sikkerhets skyld!
Det skjer nemlig noe med det også når vi er gravide.....det er disse hormonene...det er adrenalinet som gjør at vi klikker sånn innimellom, det er et hormon det også, like håpløst å kontrollere som de andre hormonene.
LYKKE TIL!
Synes du skal få sjekket det hos lege jeg. Det høres ut som hjertebank som oppstår ved høy puls og det er i seg selv ikke noe farlig, men svært ubehagelig. Uansett, har du ubehag, bør du få konstantert det av lege. Unødvendig å gå med det alene,
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.