PDA

Vis full versjon : keisersnitt

linkn
27-09-2002, 01:25
har en gravid venninne med fødselsangst. hun lurer på om hun kan velge keisersnitt på sykehuset? noen som vet? Evt. kan man ta keisersnitt og betale det selv?Hva koster det og hvor kan man gjøre det?

Håper dere kan svare meg snart.

linkn

Anja22
27-09-2002, 01:43
Eg tok keisersnitt med Vilde og det var pga seteleie og lite bekken, men nok om det.

På en eller annen måte så kom eg og legen inn på sånne tilfeller og det viser seg at krever du keisersnitt så kan de ikke nekte deg det uansett. Om du så bare vil ha det fordi du er redd for å ødelegge formene dine. ( Han fortallte om ei modell dame som tok keisersnitt pga formene sine.)

Men hun må være veldig sta og stå på sitt for å få det, for de er vanslkelige og oberbevise om at det er det hun absolutt vil ha.
Men som sagt de kan ikke nekte noen keisersnitt under noen omstendigheter.

Flippy
27-09-2002, 19:16
Jeg måtte virkelig slite for å få k-snitt, fordi legene mente det ikke var nødvendig da jeg hadde født to ganger tidligere. Forskjellen denne gangen var at minsten lå i seteleie, og jeg var absolutt ikke klar for å føde vaginalt! Det endte opp med at jeg skulle få k-snitt, om enn bare to dager før termin, og jeg har født litt for tidlig med de to første..... Jeg fikk klar beskjed om at jeg gjorde det PÅ EGET ANSVAR OG AV EGEN FRI VILJE, hørt noe så dumt?

Uansett så kom lillegutt ut på keiserlig vis og alt har gått bra siden.

Venninna di må STÅ PÅ SITT hyl og grin, og virkelig få helsepersonellet til å forstå at det er dette hun ønsker!

Lykke til uansett:)

Koz koz fra Flippy, Christoffer f. 6.5.02, Storebror f. 2.6.98 og Storesøster f. 12.9.99

Mor til 3
09-10-2002, 13:54
da jeg fikk mitt første barn så hadde jeg en total reptur på grunn av at fødslen gikk altfor fort. fikk da beskjed om at jeg ikke fikk føde normalt en gang til. så hvis jeg skulle bli gravid igjen så ville det bli keisersnitt.
Ble så gravid med nr 2 og gikk å trodde jeg skulle ha keisersnitt frem til jeg var 32 uker på vei. jordmoren jeg gikk hos sendte meg på sykehuset for å bestemme dato for keisersnitt. legen som undersøkte meg på sykehuset sa at nå så det jo bra ut. ikke noe arrvev eller noe og siden det hadde gått 6 år siden forrige fødsel så ville han at jeg skulle føde normalt denne gangen også.
Jordmoren nektet å sa at det kunne jeg ikke ta sjangsen på. kunne jo være at jeg ville revne like mye denne gangen og få problemmer med det resten av livet.. nok en tur på sykehuset og legen der sa, joda vi prøver en normal fødsel, går det for fort så prøver vi å stoppe den litt. ble sendt frem og tilbake 3 ganger, jormoren jeg gikk hos ville jeg sklulle ha keisersnitt. mens de på sykehuset sa normal fødsel. ble veldig forvirret. var jo redd for å få problemmer hvis jeg skulle revne jeg og. men hva jeg sa hjalp ikke. vel det ble normal fødsel og alt gikk greit.
Dette er nå 6 år siden. og på meg så virket det ikke som om det var noe lett å få keisersnitt selv om det var grunner for å ønske det. men det kan jo variere fra sykehus til sykehus.
Men der var det liksom ikke bare å komme å si at jeg skal ha keisersnitt selv om jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke fikk ta sjangsen på en normal fødsel igjen..

fra mor til 3