PDA

Vis full versjon : Brun utflod, hva gjør jeg nå?

Catz
01-10-2003, 12:47
Hei!

Jeg er i dag 6+5, og har fått litt brun utflod. Har lest litt her inne, og funnet ut at det ikke trenger å være noe galt. Det har ikke kommet mye, bare litt på papiret, men blir jo selvfølgelig bekymret :(

Når skal man kontakte lege. Bør jeg kontakte lege med en gang, eller kan jeg se det an, for å se om det gir seg?

litagoa
01-10-2003, 14:26
Jeg er 5+6, og i går kveld hadde jeg litt brun utflod akkurat som deg! :sint: Som sagt, ikke veldig mye, men nok til at jeg ble bekymret. Det var ikke tegn til (friskt) blod i den.

Siden da har jeg fulgt veldig nøye med på om det skulle komme noe mer, eller om jeg skulle begynne å blø litt, men det har altså ikke skjedd. Nå er det helt "tørt" der nede og ikke antydning til farge.

MEN, ved en tilfeldighet så skal jeg til legen om noen timer for første samtale, og da skal jeg spørre henne om dette. Lover å holde deg oppdatert. La oss krysse fingerne for oss å håpe at alt er vel.

Litagoa
5+6
Menstermin 28.05.2004

Leah
01-10-2003, 14:37
Heisann! Æsj,brun utflod er noe DRITT!! Det trenger ikke være noe galt nei,selv har jeg hatt brun utflod og rosa utflod sporadisk fra uke 6.Jeg har vært på 4(!!) UL,siste var i går,og da fikk jeg se en sprell levende baby som sparket og turnet! Jeg vil alikevel anbefale deg å få deg en UL. Det er helt jævlig å gå rundt å være redd for at noe er galt,når det kanskje ikke er noe galt i det hele tatt! Hvis du er 6+5 uker på vei, er det mulig å se hjerteaktivitet.

Få deg en UL,privat eller gjennom legen din! Hold oss oppdatert om hva som skjer! Lykke til!

Klemmer fra Leah 11+0

litagoa
01-10-2003, 16:11
Tok en telefon til svigerinnen min som er gynekolog (huff, føler meg litt masete/overfølsom nå), og hun sa det var ganske vanlig med litt brun utflod og "spotting" tidilig i graviditeten og at jeg ikke skulle bekymre meg (for mye?).

Hun sa også at siden jeg skulle til legen i dag, så kunne jeg be om en UL, slik at jeg kanskje kunne føle meg litt tryggere. Men at det kanskje var litt for tidlig å kunne se noe for meg.

Hmmmm. :???: Vet ikke om jeg ble veldig mye klokere av det. Planlegger iallfall å spørre om UL.

Litagoa
5+6
28.05.2004

Catz
01-10-2003, 16:51
Hei!

Håper du får gode nyheter hos legen i alle fall litagoa.

Her kom det bitte litt rødt i trusa etter at det så ut som om det hadde gitt seg, så jeg ringte til legen. Fikk beskjed om å holde meg i ro, ikke vandre omkring, og i hvert fall ikke løfte noe tungt. Hvis det gikk over til kraftig blødning, må jeg kontakte legevakta.
Det har imidlertid ikke kommet noe mer, etter at jeg ringte legen, så jeg håper på det beste.

Det er i hvert fall ikke noe gøy, blir jo så bekymra. Jeg har ikke time hos legen før om en uke, og jeg har en mistanke om at det blir en lang uke.....

Eloise
01-10-2003, 17:37
Uff, ja... know the feeling

Har også hatt brun utflod de siste dagene... (Uke fem) og vært bekymret som bare det.

Men føler meg i fin form og har slått meg litt til ro med at det er ganske vanlig. Hadde ikke tenkt meg til lege før om et par uker, men det er kanskje litt risky?

Håper alt går bra med deg!
:)

litagoa
01-10-2003, 20:06
Var nettopp hos legen, og hun sa at det ikke var noe å enste seg for fordi det var vanlig. Skulle bare være oppmerksom dersom jeg begynte med blødninger og/eller fikk smerter - da skulle jeg ta kontakt. Ellers var det visst ingen ting å engste seg for. Så jeg føler meg roligere nå. Skal til neste samtale neste uke så da kan jeg kanskje spørre mer.

Det føles bedre nå som jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette problemet.

Litago
5+6
Menstermin 28.05.2004

Catz
01-10-2003, 20:34
Var på legevakta nå, og de kunne se et foster som skulle være 7+5, men de kunne ikke se noen hjerteaktivitet. Skal tilbake i morgen for å dobbeltsjekke. Det hender visst at de ikke alltid ser hjerte, men da skal de i så fall se det i morgen. Legen var 95% sikker på at dette gikk galt.:leiseg:

litagoa
01-10-2003, 21:11
Å nei! Jeg føler sånn med deg! :( Det er så kjempetrist når sånt noe skjer. Håper på det beste for deg...

Masse klemmer fra

Litagoa
5+6
28.05.2003

Catz
02-10-2003, 23:34
Var på sykehuset igjen i dag, og da var livmora tom :leiseg: :leiseg: :leiseg: Så selv om jeg nesten ikke har blødd, har jeg altså hatt en SA :leiseg:

piasava
02-10-2003, 23:48
:stakar: :stakar: Det var leit å høre. Vet godt hvordan du har det nå. Det kan virke ganske trøstesløst, men det er jo store sjanser for å bli gravid igjen.(vet at det er fattig trøst nå, men )

piasava
:baby: 39+5

luckytoo
06-10-2003, 14:52
Opprinnelig melding fra Catz
Var på sykehuset igjen i dag, og da var livmora tom :leiseg: :leiseg: :leiseg: Så selv om jeg nesten ikke har blødd, har jeg altså hatt en SA :leiseg:

Føler utrolig mye med deg :stakar: Har vært der selv. Håper du får masse støtte og omsorg og at du snart blir gravid igjen!

Stor klem fra Luckytoo