Vis full versjon : Best i dag eller i morgen?
Hei på dere!
I morgen venter jeg besøk av et vennepar, og tenkte jeg skulle bake en ostekake med sitrongele (etter oppskriften til Iset)
Men det jeg er litt usikker på er om jeg kan bake den i dag eller bør jeg vente til i morgen?
når tror dere den er best?
Rett etter den er laget eller at den har stått natten over?
Håper dere kan hjelpe meg litt med dette....
Klem Schroll
Jeg tror ostekaken er like god i morgen om du lager den i dag.
Begge deler går like fint :)
Ostekake som ikke skal stekes, er i alle fall veldig god dagen derpå når den har fått stått og trekt seg litt, så det er nok ingen fare å lage den dagen før.
Jeg har laget ostekake med sitrongele på toppen et par ganger, og den smaker like godt 3 dager etter at jeg har laget den. Så det er ikke noe problem om du lager den i dag. Geleen bruker ganske lang tid på å stivne også, hvis du ikke bruker 1times geleen da ;)
25+3
Jeg hadde laget den idag, den trenger jo litt tid til å stivne også. Og hvis det er den ostekaken jeg pleier å lage (med krem, rømme og Philadelphia light og sitrongele osv.) så er den veldig god med et tynt lag med jordbærgele oppå. Og da kan du jo lage det imorgen, etter at kaken har stivnet:)
Lykke til! Ostekake er noe av det beste jeg vet!
åh.... nå fikk jeg lyst på ostekake....
Vet dere hva som er godt til ostekake? Litt jordbær eller bringebær saus. Jeg bruker å kjøpe frosne jordbær uten sukker, kjører dem i kjøkkenmaskina, til det bare er en saus av dem, og har det ved siden av. Jeg syntes det er best uten tilsatt sukker..... NAM!!!
Hei vennen! Kan jeg stikke innom en tur i morra, eller???? NAM-NAM:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.