Vis full versjon : Planlagt keisersnitt
Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og skal legges inn på sykehuset en dag før keisersnittet. Noen som vet hvorfor? Er det pga. blodprøver osv., skal jeg sove der eller får jeg dra hjem om kvelden og komme tilbake igjen?
Kos fra Kayli
_________________-
Termin 20.10
Keisersnitt 15.10
Jeg ble lagt inn kvelden før, men fikk tilbud om å dra hjem hvis jeg ville. Men siden jeg skulle ha keisersnittet klokka åtte, orka jeg ikke stresset med å sove hjemme den natta.
:bryn: kom dagen etter med fotoapparat :)
Lykke til!
Hilsen Davida,
Har snakka med jordmor, skal inn for å ta blodprøver og fosterregisterering i morgen. Får sove hjemme siden jeg er så heldig å bo i ei bygd med sykehus. Tusen takk for at du svarte i alle fall.
Nå er det ikke lenge igjen; onsdag kommer bebisen!!
Kos fra Kayli
:klapp: :klapp: :klapp:
:???:
jeg prøver så godt jeg kan å forstå...
nå må jeg bare spørre!
kun for å forstå bedre:
hvorfor velger dere keisersnitt?
og... er det selvvalgt?
jeg for min del er jo villig til å gjøre alt for å føde via fødselskanalen... naturlig.
ikke ta dette galt!
prøver som sagt å forstå.
:???:
Egentlig burde jeg vel ikkesvare her, siden tråden egentlig handler om noe annet, men gjør det likevel.
Jeg jobber for å få føde med keisersnitt ved denne fødselen. Det er fordi jeg fikk totalruptur ved forrige fødsel, og jordmoren anbefalte med keisersnitt "neste gang". Det er for å hindre at jeg får en ny og like alvorlig rift, noe som kan medføre at musklene nedentil blir varig skadet... Jeg vil heller ha "hull i magen" og gjennomføre en operasjon enn å være lekk til evig tid. Det er altså ikke snakk om angst for fødselen. Forrige fødsel var en fantastisk opplevelse, helt til etterpå...
Makitin
For min del låg babyen i sete og jeg ville ikke ta sjansen på at noe alvorlig skulle skje med ungen. Neste gang satser jeg på vanlig fødsel.
Hilsen Davida.
Forrige fødsel endte med at jenta satt bom fast, og det måtte foretas et såkalt katastrofekeisersnitt i hui og hast. Dette var en helt grusom opplevelse som kunne ført veldig galt avsted for jenta vår, og har ført til at jeg er livredd for å føde vaginalt. Etter dette har jeg hatt 3 spontanaborter, og måtte få hormoner for å beholde den babyen jeg har i magen nå. Jeg vil ikke risikere å miste under fødsel, og har derfor i samråd med jordmor og gynekolog på Ullevål valgt keisersnitt. Ikke fordi det ikke går an for meg å føde vaginalt, men jeg har fått deres støtte for at det vil være bedre for meg sånn som jeg føler det. Har vært til etpar samtaler med jordmor hvor vi satt inne på en fødestue, og jeg må si at angsten tok meg ved synet av fødesenga allerede. Føler så veldig at jeg har valgt riktig - og keiserinnen kommer 06.11.03 - vi gleder oss!!!
Mama2:danser:
snartseks
01-11-2003, 20:19
Jeg har også valgt keisersnitt denne gangen. Det hadde jeg egentlig bestemt meg for etter forrige fødsel, som endte i keisersnitt etter nærmere et døgn i fødsel og med full åpning og pressrier. Men ungen kom ikke ut... Første fødsel endte i vakuum, og jeg følte at denne gangen hadde jeg rett og slett ikke mot til å gå mot enda en vanskelig fødsel.
Når det så viste seg at jeg bærer tvillinger, ble jeg enda sikrere på avgjørelsen. Jeg ønsker ikke å føde vaginalt "for alt i verden", og kanskje risikere at noe skulle tilstøte en eller begge av barna.
Nå skal det også sies at i Belgia får man keisersnitt uten å måtte diskutere det, men jeg har også fått støtte for at det hadde jeg fått i Norge også i mitt tilfelle.
Jeg er glad denne avgjørelsen er tatt, men beundrer dem som går på med friskt mot etter vanskelige fødsler!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.