PDA

Vis full versjon : Er dere veldig "rosa" eller "blå"?

IzziCreo
27-09-2002, 12:15
Heisan,

tenkte jeg skulle spørre om hvorvidt dere er veldig "rosa" eller "blå" når det gjelder valg av farger til den lille? Ser at det spesielt er mye rosa til jentene om dagen - og det er jo ikke så rart siden det har blitt motefarge igjen.

Selv er jeg ikke slik. Prøver å unngå det sukkersøte - lyseblått og lyserosa... Og blonder... Er mer klar på hva jeg ikke liker egentlig :D Holder meg til mer nøytrale farger og klesstil jeg ;) Er egentlig veldig glad i alle mulige blåfarger (utenom babyblått :) )- men det er ikke bare enkelt å tre på en liten babyjente dette... Da må jeg nok til enhver tid si at "nei, det er ikke gutt, nei..." ;)

Hva med dere, jenter?

Klem Suzie Q 30+4

Kikkan
27-09-2002, 12:30
Jeg er nok veldig rosa ja... Men egentlig liker jeg ikke rosa noe særlig. De er bare det at det er så lite andre farver på jenteklær i butikkene. Særlig i de minste størrelsene... Å ettersom de sa at det er jente på UL så føles det litt teit ut å kjøpe sparkebukser i baby-blå med bilmotiv på... ;) Har klart å finne litt i lilla, grønn å gul også, men det er ikke mye. Bodys å undertøy har vi stort sett kjøpt i vitt. (Det blir jo ikke til å vises noe særlig i alle fall, ettersom man har andre klær over. Å så blir det mye lettere å vaske klærne, når de har samme farve).
:findag:

Tigris
27-09-2002, 15:00
.. at jeg nå har masse rosa klær i stellekommoden!:D Helst lyse, lyse rosa liker jeg.. Ikke slik Knall!!! rosa. Synes rødt egentlig er finere.. Har kjøpt litt rødt oxo. Rødt og dongri synes jeg er tøft på en liten jente! Farmoren min er litt engstelig for at det blir for lite blonder og dill-dall på lille-banet. Hun syns jeg har litt for røff stil ;)

Har kjøpt de fleste bodyer og undertøy i hvitt vi oxo.. Synes det er greiest for da matcher det alle farger og stiler.

Sine
27-09-2002, 22:53
Jeg liker lilla så godt nå. Det er jo så mye tøft i lilla i butikkene.
Min mor synes også at min smak er for røff og at det blir for lite blonder, men himmel og hav. Tidene forandrer seg. Jeg vil ikke ha blondekrage på tulla mi.

Sine

IzziCreo
28-09-2002, 01:14
Nei, blonder er æsh spør du meg ;) Heldigvis så har jeg en mor som spør før hun kjøper noe - og hun ble selvsagt litt lei seg når hun ikke fikk kjøpe blonder til min baby heller... (har to søstre som heller ikke ville ha det til sine barn ;) ) Men hun er veldig flink til å respektere min smak, og vil ikke bruke penger på noe hun vet jeg ikke liker. Det setter jeg veldig pris på - orker ikke slik samvittighetsbruk av ting og tang :D Tror kanskje det blir en tanke verre med svigermor... hm... ;)

Klem Suzie Q 30+4

Elma
28-09-2002, 17:12
Liker best helt hvite rene plagg til de aller minste babyene.
Ikke mye dill og dall her i gården! :p

Men det havnet jo litt rosa i skapet etterhvert, da! ;)

Ladyen
28-09-2002, 17:56
Har nok noe rosa i skapet, men det er etter jentene. Foreløpig vil jeg bare ha nøytrale farger. Liker egentlig ikke rosa så veldig godt, men det spørs litt på fargene til babyen da.

Min eldste kunne ikke bruke noe særlig med kraftige farger, mens den yngste ikke kunne bruke lyse farger.

Regner med at det blir endel rosa eller blått når babyen blir født da..... :) Har jo et besteforeldrepar som ikke har barnebarn ennå.... Svigermor begynte å gå amok i butikken nesten med en gang. Kjøpte en body str. 70 og en sparkebukse str. 56. Heldigvis i nøytrale farger.... :)

Lykke
29-09-2002, 02:13
... vi vet jo ikke hva det blir heller, så det er vanskelig å stor-handle...Men jeg er sikker på at hadde jeg visst kjønnet , da hadde jeg nok handlet inn endel i rosa eller blått, ja ! Nå er det mer nøytrale farger som beige, offwhite og gult som kjøpes.
Rekner med at vi får endel gaver når babyen kommer, og at fargene gjenspeiler hvilket kjønn det ble...

Lykke 30+3 :p

Tuppa
29-09-2002, 02:40
Jeg var skikkelig anti-rosa og sukkersøtt med første jenta mi. Men med andremann hadde jeg endret litt syn på dette. Da synes jeg det koselig at hun var baby så lenge som mulig og hun ble kledd i både rosa og blonder :p

Men kjenner jeg med selv rett kommer nok ikke Tiger'n til å bli så veldig utspjåket med blonder ;)

Millien
29-09-2002, 18:02
Det blir nok endel rosa og lilla her ja.Synes det er stas på babyen jeg.Guttene hadde endel i de forskjelligeblåtonene. Men også endel av utvalget i "jordfarger"Generellt er jeg ikke glad i rosa og rødt,men på baby blir det liksom helt greit.

Blonder derimot er jeg ikke akkurat fan av..så det blir det svært lite av.

:findag:

Nellevis
29-09-2002, 18:32
både rosa og blått - så babyen kommer til å "gå i" disse fargene sånn i begynnelsen. Vel, dvs, det blir vel mest rosa ettersom det er ei jente jeg bærer!!! :wow:
Synes det er veldig søtt med rosa i alle nyanser - iallefall på klær!
Men andre ting, som feks barnerom, skal IKKE være rosa!

Alva
01-10-2002, 23:57
Det er ofte slik at førstegangsfødende er veeeeldig opptatt av at babyen IKKE skal ha dukkersøte lyserosa, eller lyseblå sparkebukser og blondeskjorter, mens flergangsgravide gjerne har endret syn på dette.

Da tulla mi kom til verden hadde hun en masse klær, men forferdelig lite i sukkertøy-rosa. Jeg brukte heller masse adidas-dresser o.l, og likte IKKE blekrosa, og blodekraver.

Denne gang har også mitt syn endret seg. jeg vil gjerne ha bebien til å være bebi leeeengst mulig, tulla ble altfor fort stor.. :(
Og kommer til å baaare bruke blodekraveskjorter, og dillete klær. Kjøre ordentlig BEBI_STIL. :D
Siden vi ikke vet om det er gutt eller jente, så har vi ikke kjøpt noe særlig enda...

sanna
03-10-2002, 12:02
Jeg er visst den eneste som synes at små babyer skal være litt dollete....? Synes blonder er OK jeg - til en viss grad, vel å merke. Det meste jeg har kjøpt til veslejenten er rosa, noe er hvitt, og noe er beige. (kjøpte den HERLIGSTE drakten igår - en hel velurdrakt i beige med applikasjon og en liten "pelsdott" på - med matchende hårbånd!!! Kostet skjorta, men den drakten var bare noe av det søteste jeg har set...!)
Så rosa er en vinner for mitt vedkommende - og jeg synes at babyen min skal få være baby en stund - synes det ser så voldsomt ut når en to måneder gammel baby kommer i joggedress fra H2O....

ztrudl
05-10-2002, 14:17
Syns ikke rosafargene de har i butikkene er særlig fine:gal2:
Har masse blåe klær til pia mi :D

ztrudl
05-10-2002, 14:17
Syns ikke rosafargene de har i butikkene er særlig fine:gal2:
Har masse blåe klær til pia mi :D

Emm
05-10-2002, 15:20
er heller ikke glad i sukkersøte farger - selv til småknøttene ;)

jeg velger aller helst kremhvitt og duse naturfarger i bomull og ull!:klapp: