Vis full versjon : Matlyst og døgnrytme
Hei jenter!
I det siste har jeg fått en enorm matlyst. Kan spise og spise og spise, blir liksom aldri mett. Var sånn i perioder i begynnelsen av svangerskapet. Trodde ikke jeg skulle bli sånn igjen da.... :D
Er det flere som er sånn nå?
Leste et eller annet sted at snart kan babyen kjenne smaker av det vi spise og ble da anbefalt å ikke spise bare en ting.
Den lille babyen i magen min hadde en gang en døgnrytme jeg synes var grei, men nå er den våken omtrent døgnet rundt kjennes det ut som. Når jeg våkner om morgenen er det fullt av liv og hele dagen men små unntak av pauser. Våkner jeg på natten er det oxo masse spark og dunk.... :) Det er jo herlig å kjenne at det er masse liv i den lille da, men jeg trodde den trengte noen pauser oxo......
Tidligere bruker
27-09-2002, 17:05
Magen min er helt stille hele natten virker det som. Lover bra for nattesøvnen neste år:D
Men det er vilt rabalder hele kvelden da, så det blir nok så som så med TV-kveldene:p
Har ikke enorm matlyst akkurat nå, og det kommer nok av halsbrannen. Alt smaker rart:gal2:
Cola derimot har jeg bestandig lyst på:uff:
Amadala 28+4
Jeg har stort sett ikke lyst på mat i det hele tatt nå.
Blir mett bare jeg har spist et halvt epple føles det ut som. (Men jeg spiser jo som tidligere, enda jeg ikke føler meg sulten...)
Ellers er det sånn passe mye bevegelse her syns jeg. :) Våkner av og til på nettene av at det er fullt liv, å det er vel ikke like koselig. ;) På dagene syns jeg ikke det gjør noe som helst hvis det er masse bevegelse. :)
Victoria
28-09-2002, 01:04
Er sulten hele tiden, synes jeg. Prøver å spise ting som metter istedet for sjokolade og slikt, men når jeg blir råsulten er det liksom lettere å slenge en pizzabit i mikroen enn å mekke til en salat...
Jeg spiser nesten like mye som en voksen mann, likevel har jeg bare lagt på meg 5 kg. Skjønn det, den som kan :???:
Karianne
28-09-2002, 20:33
MAT, ja takk begge deler.
Nå har jeg netopp satt til livs to store stykker med nøttekake...
Samtidig har jeg en stor komle/raspeball middag på gang på komfyren her..
Spiser alt for mye nå for tiden, må skjerpe meg, men det er jo så godt!!
Syns faktisk det hjelper å spise når jeg har brystbrann jeg.
Uff, her også er jeg sulten hele tiden. Spiser mer og mer sjokolade og skjemmes av det!!!
Det som skjer er at jeg, etter å ha spist vanlig måltid, etterpå lurer på hva jeg skal spise mer. Jeg går i kjøleskapet og ser hva som kan friste rett etter et måltid.... himmel og hav, det er helt sykt.
Og når jeg har spist matpakka mi på jobben, så går jeg i kantinen (som har vafler, yoghurt, sjokolader osv.) og ser hva mer jeg har lyst på.
Må bare tvinge meg til å stoppe.
Bare nå i kveld f.eks. så satt jeg og mannen her og leste aviser. Vi skulle spise senere. Jeg ut på kjøkkenet, tar fram smågodt i ei skål, tar inn og begynner å hive innpå. mannen er jo ikke stort bedre. Det endte med at jeg måtte stoppe opp og si at vi måtte flytte skåla og begynne å lage middagen. Har da ikke vært slik før. Må passe på nå, men det er ikke lett. Gufs! :gal: :bryn:
Sine
Iallefall matlysten..!! Kunne spist hele døgnet ,tror jeg, det blir jo mindre porsjoner , men hyppigere. Og baby er mest aktiv rett etter et inntatt måltid, akkurat som om den vesle skrotten "spiser" h*n også..Nå i kveld har jeg bakt, laget kvikklunsjkake og skillingsboller... kjekt å ha i fryser'n !
(Måtte tjuv-smake litt,da...) :p
Lykke 30+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.