PDA

Vis full versjon : Kynnere?

lisemor
02-10-2003, 12:12
Hei
Jeg vet ikke hvordan kynnere føles!!!!!:uff: Kan noen hjelpe meg med forklaring?
Magen min blir veeeldig ofte hard - og er litt ubehagelig, men kan ikke påstå at det er direkte smerter. Ofte følges det av vond rygg -og ikke minst støl/vond rumpe...?????
Jeg har ganske høy smerteterskel - så det skal mye til før jeg syns ting er veeeldig vonde - kan det være kynnere tror dere???
Bebis ligger veldig langt ned - så det kan kanskje være press fra den også?
Er ikke bekymret - bare nyskjerrig.....;)

Sweet Candy
02-10-2003, 12:18
Ja, jeg tror det. Det er ikke lenge siden jeg begynte å få kynnere selv (fikk det veldig seint). Magen min blir steinhard, og jeg blir skikkelig øm under brystene, på siden av magen og i ryggen. Da jeg snakket med jormor om det mente hun at det var kynnere.

Andrea_mor
02-10-2003, 12:26
Ja, det er nok kynner du har hatt:)
Det beveger seg fra øverst på magen og nedover. Magen blir stein hard og det føles ømt:)

:mervink:

25+4

Ametyst
02-10-2003, 12:59
Det er nok kynnere du har ja :) . Kynnere skal ikke være vonde, det er det rier som er. Du kjenner kynnere på at livmoren blir steinhard og gjerne står litt opp/knyter seg sammen når du ligger. Det kjennes gjerne litt ekkelt og ømt ut akkurat når det skjer, men det skal være smertefritt.

Tiili
02-10-2003, 13:06
Syns og det høres ut som kynnere du har :)

lisemor
02-10-2003, 13:16
hmmmm............takk for svarene jenter:) Men da har jeg mye kynnere altså??!!!! Men det er vel normalt det også;)

Ametyst
02-10-2003, 13:24
Det er helt normalt på slutten av svangerskapet, livmora legger seg i hardtrening før fødselen - det er kynnerne!;)
Husker jeg hadde mye kynnere de siste månedene forrige gang, spesielt hvis jeg var stressa. Kunne til og med våkne opp av det om natta av og til.

Tiili
02-10-2003, 13:24
Ja, det er det :) Og egentlig bra, for da tøyes livmoren litt til fødselen..