PDA

Vis full versjon : Rapport fra kontroll i dag!

Lillegull
27-09-2002, 14:10
Hei!
Var på legekontroll i dag - og her er resultatet - jeg er 24+1 -eller 24+3 avhengig av hvordan man regner (termin 16.jan):

SF: 25 cm
BT: 120/70
Vekt: 70.8 (hmmm.. med klær/etter frokost. Har vel gått opp nesten 7 kg -er det mye?)
Hb: 12,2
Urin: Ok
Fortsatt sykemeldt 20% pga at jeg er veldig sliten, legen foreslo mer -men jeg vil heller se det ann, syns det hjelper med 20%.

Noen som har noen nokså ferske "målinger" og som vil "rapportere"? Morsomt å sammenligne. Jeg hadde selvfølgelig glemt papirene mine, så må fylle inn selv ikveld, men jeg lurer litt på om ikke magen min er litt vel stor?? Hva sier dere?? Den føles svær.

PS: Har nå også jaktet på strekkmerker bak, og finner ingen. Hurra!!!

L.

Mo & Nurket
27-09-2002, 14:40
Så flott at nok en kontroll er overstått med gode resultater :klapp: :klapp:

Syntes målene dine var ganske normale. Da jeg var 24 +1 så var SF målene mine 24 cm, og jeg hadde gått opp litt mer enn deg. Nå er jeg 26 +1 og tror SF målene mine har økt betraktelig. Magen har vokst veldig mye de to siste ukene så jeg tror jeg ligger godt over "normalen"... Men men så lenge det ikke er unormalt mye så tenker jeg ikke så mye på det. Som Anme har sagt så lå jo hun godt over SF målene ved forrige svangerskap og fikk en normalt stor gutt.

Når det gjelder vekt så har jeg innsett at det ikke er så mye jeg kan gjøre (bortsett fra å ikke proppe i meg godteri). Gikk lite opp i starten, så hadde jeg en "eksplosiv" fase, nå ser det ut til å ha roet seg litt igjen. Synes ikke det høres for mye ut med 7 kilo!

Kos deg med den lille og ta det med ro! Synes vel heller du burde revurdere den sykemeldingen. Dersom du er veldig sliten har verken du eller babyen godt av det, og da burde du kanskje øke litt. Du må ta være på deg selv Lillegull!!;)

Klem fra Mo & Nurket (26 + 1)

spira
27-09-2002, 15:36
Jeg var på lege kontroll for 2 dager siden var da 23+3:

:klapp: Bt 122/77
:klapp: Ødem:D
:eek: hb 10,5 gått ned fra 12,3
:klapp: Vekt fortsatt -2 kg,ennå jeg spiser masse og normalt.
:baby: sf mål 23,5 cm ligger litt over den røde streken
:klapp: Og toxoplasmose forsatt negativ...

Har fått isijas da:( det er ikke særlig deilig!!Trodde det var bekkenløsning,men det var det vist ikke...

Men ellers koser jeg meg!!

Klem fra spira og lille vidunder 23+5

Sala
27-09-2002, 15:47
Har også termin 16. januar, så da ligger vi likt.

Mine data var:

Hb: 10,9. Gått ned fra 14 på forrige kontroll, så nå knasker jeg jern igjen... Hadde 11,4 ved første måling, så lave verdier er kanskje naturlig for meg. :uff:

Blodtrykk: 115/70. Gått opp fra 100/60, som jeg har hatt i to-tre måneder. Normalt for meg er 120/80, så jordmor reagerte ikke på oppgangen. Har dessuten et slit på jobb for tida, og det kan vel spille inn? :bryn:

Vekt: 67,5. Opp ca en kg siden forrige måling, og det mente jordmor var for lite. Skjønner ikke det, synes det må da holde i massevis? Gått opp 5,5 kg tilsammen, og det er da enda en drøss med uker å gjøre det på... ;)

S/F: Kan ikke huske tallet. Litt over den røde streken på skjema for uke 24. Vokser fint, fikk jeg høre.

Lille nurk: Rolig, men snudde seg stadig da det var tid for å måle hjertelyd. Vanskelig å få en tydelig lyd, men klarte det til slutt. 140 slag per min, veldig klar og sterk fosterlyd, sa jordmor. Deilig å høre... :)

Alt var med andre ord bra! Ønsker alle en god helg!!

Sala 24+3

Lillegull
27-09-2002, 15:57
Legen sa at hjertelyden var 148 slag per min - "jentepuls" sa hun og smilte. Og jeg som har fått høre at det ser ut som en gutt på ultralyd, nå ble det enda mer spennende her!!:)

Margreth
28-09-2002, 16:37
Hei Lillegull.

Det ser da ut som allt er ok med den lille. Mitt SF mål i uke 25 ligger også over kurven, men slik var det sist også! Så akkurat det bekymrer meg lite.

Du får se an hvordan det går å være 20% sykemeldt framover. Jeg er 100% sykemeldt nå pga bekkenrelaterte smerter og at jeg er sliten sliten sliten...

Lykke til videre!:) Og pass på deg selv!

Klem fra