PDA

Vis full versjon : Voksipose/dyne i vogna?

blesha
27-09-2002, 14:17
Vi har en voksipose, tykk og god. Lurer på om vi behøver å ha noen vogndyne da, når vi har voksiposen? Er det ikke nok med å kle på småtten og ha ham nedi posen? Han blir født i slutten av oktober/begynnelsen av november, og da er det nok begynt å bli ganske så kjølig. Vi har skaffet vinterdress, lue og votter, og skal ordne med ullundertøy nå til helgen.

-Blésha (34+2)

Meg72
27-09-2002, 15:45
Voksiposen har jo en dyne og vel så det. Så vogndyne trenger dere nok først til våren. Hvis ikke dere vil ha en til å bruke inne, hvis dere har med bagen inn på kveldsbesøk for eksempel, og babyen skal sove.

Mitt første barn ble født 4.mai så jeg trengte ikke noen voksipose før i desember. Brukte vogndyne og senere teppe i tillegg + stormtrekket på vogna, og kledde på babyen mer og mer. Voksiposen er veldig varm så jeg brukte ikke den før det var kaldere enn +2 grader, og det året var det ikke det før uti desember. Det passet fint for da brukte jeg bagen i kombivogna fram til han var over 7 måneder og tok den ut når jeg begynte med voksiposen. Voksipose er et utmerket kjøp, brukte den i fjor da han var halvannet og nesten 2, både i vogn og i pulk. Kommer til å bruke den i år også når han er 2,5 så lenge han fortsatt tar formiddagslur ute i vogn. Men en gang utpå vinteren er det nok slutt på luren. Men i mars kommer nestemann så da får h*n voksiposen.

Nome
27-09-2002, 15:57
En vogndyne kan jo være kjekt å ha uansett syns jeg :)
Mattias ble født i oktober, og vi hadde arvet en voksipose, men brukde den ikke. Hadde lammeskinnet i bunnen av vogna, tykk vogndyne og teppe over, og selvfølgelig vogntrekket. Litt senere på vinteren brukte vi en lammeskinnspose som vi også hadde arvet. Syns liksom voksien ble for stor og klumpete når han var så liten og nyfødt..

Men i år skal vi bruke voksien i sportsvogna hans.