PDA

Vis full versjon : Vugge, men ikke en "vanlig" vugge...

Rusken
27-09-2002, 14:54
Jeg er på utkikk etter en vugge, men ikke en sånn "vanlig" vugge med meier og som står på gulvet. Den jeg har sett har fire "vanlige" bein, med selve "liggebagen" (sengen) festet helt oppe. Jeg tror de fire bena er laget som trekanter (de står nesten i kryss). UFF! Dette var vanskelig å forklare.
Dersom jeg vil vugge babyen, løsner jeg en dings på hver side av sengen slik at den kan vugge frem og tilbake mens bena står helt rolig på gulvet. Kan nesten minne om en hengekøye, der trærene er bena!!:???:

Herlighet jeg er dårlig på å forklare :bonk: ! Håper det er noen her som klarer å skjønne hva jeg mener. Dersom det er noen av dere som gjør det, lurer jeg på om dere vet hvor jeg kan få kjøpt en slik en. Jeg vet jeg har sett det en eller annen plass, men det var det å huske hvor....:uff: !

På forhånd tusen takk for at dere i det hele tatt gadd å lese denne dårlige forklaringen.

Rusken

Kame
27-09-2002, 15:34
Åh! Jeg TROR kanskje jeg så noe liknende på møbelbutikken i går! Den er liksom like høy som en sprinkelseng, og vuggedelen er øverst på "senga"?

Det var iallefall en Møbelringen-butikk - har du noe liknende der du bor så kan det vel være en idé å stikke innom?

(Kanskje jeg drar innom der senere i dag for å handle sofaen (hjelp så vanskelig sånt skal være! er helt nervevrak for at jeg skal angre om 1 måned og ha "kastet bort" 16.000,- på noe jeg ikke liker helt... :bonk: )

Skal iallefall gi deg beskjed dersom det er noe sånt de har der!

Pia
27-09-2002, 16:09
Jeg tror også at man får kjøpt en slik seng/vugge på baby comfort. Jeg synest at du var flink å forklare:klapp:

Pia :) & nurket :baby: 19+5

Elma
27-09-2002, 16:59
Hei Rusken!

Hvis jeg forstår deg rett, så kjøpte vi en slik vugge til Jenny. Den ble kjøpt i en Brio butikk. Du kan ha sett den på Hotel Cæsar, for den ble brukt til Goggen da han var baby... :p

Vi er iallefall kjempefornøyd med den. Brukte den fast til Jenny var 5 mnd gammel. Da byttet vi om til grindseng.

Synd at digitalkameraet vårt er kapputt, ellers skulle jeg lagt ved et bilde.

Lykke til med jakten! :) :)

Rusken
27-09-2002, 20:02
Tusen takk for svarene jeg har fått. Jeg har nok ikke sett den i Hotell Cæsar, for det har jeg aldri sett på, men jeg tror jeg har sett den i en Brio butikk. Tenkte at jeg og "Ruskemannen" kunne snekre en selv dersom jeg ikke fant ut av det (har jo god tid), men jeg føler på meg at det blir kanskje å ta vann over hodet!!!
Vel, jeg fortsetter letingen, takk for hjelpen.

Klem fra Rusken :)

fabel
27-09-2002, 20:55
Heisann ;)

Nå fant jeg ikke riktig bilde, men spinkelsengen "sleepi" fra Stokke kan gjøres om til en vugge slik som du beskriver. Hvis du ser på bildet er det en av de buede kortendene som snues og festes bein til. Har sett de på Bohus, de er veldig flotte!

http://www.stokke-furniture.no/Products.asp?la=2&n=Sleepi

Klem fra fabel 33+4 (fra S98B / konen til "Reodor"....... ;) )

Rusken
27-09-2002, 21:01
Tusen takk fabel!

Jeg får ta en titt på Bohus!

Klem Rusken, S98A/kollega av Reodor :)

Lillan
29-09-2002, 17:16
På Barnevognhuset Rudo, her på strømmen trur jeg di har noe lignende. Den typen står i alle fall på fire ben og man drar ur to "sprinter" så kan man gynge den.

klemZ:findag:

Lillan
29-09-2002, 18:26
Fant frem et bilde av den vuggen jeg mente.
(det skal vel bli godkjent først, men det kommer!)

Så nå at du bor i Bergen, og der trur jeg ikke det finnes noen Rudo, men her har du i alle fall nr. til butikken her på Strømmen, utenfor Oslo. De kan sikkert sende hvis du spør pent...
tel. 63806900 fax. 63806910
www.rudo.no (men dev har den ikke i sin web.shop)

Lykke til!

(var sikkert ikke denne du mente, men synes denne er fin jeg;) )

Masse klemmer :findag: