Vis full versjon : Hvor lenge skal dette vare..
Sist jeg var hos legen var blodtrykket mitt på 80/50. Jeg regner med at det er det som skaper plagene:
- konstant vondt i hodet
- svimmel
- SLITEN
- TRØTT
Problemet er at jeg må jo ta meg av Eline. Jeg kan bare ikke ligge på sofaen. Noen anbefaler Farris mot lavt blodtrykk, andre lakris. Jeg hater Farris og elkser lakris. Men jeg kan jo ikke spise lakris hele tiden...Har hørt at det ikke er bra.
Er det noen andre råd. Kan legen gjøre noe. Skal tilbake snart og da skal jeg jo spørre selv, men tenkte kanskje noe hadde erfaringer..
Novemberbarn
05-10-2003, 18:11
Hei!
Ble anbefalt litt salt på maten for lavt blodtrykk jeg. Ikke så mye da, håper du ikke er blitt hoven i kroppen enda, for da er det vel kanskje ikke så smart med salt allikevel? Du kan jo prøve, jeg syns det hjalp litt. Lykke til!! :)
guffeline
06-10-2003, 13:30
Ikkje så ukjent det der... Eg fekk følgande svar med legen; drikk meir væske, begynn på hemofer(jerntilskudd) og lyd kroppen. Å ha lavt blodtrykk er vist ganske normalt i begynnelsen. Eg følgte legens råd og det hjalp sakte men sikkert!! :findag:
Schnuppa
06-10-2003, 18:14
Jeg sliter med det samme. Har alltid hatt veldig lavt blodtrykk men det har blitt ennå lavere nå i svangerskapet.
Legen min maser på meg hele tiden at jeg må spise enda mere enn jeg gjør. Jeg spiser mye mere og oftere enn før graviditeten men han vil at jeg skal spise enda mere.
Han sier også at det er veldig viktig å få i seg nok væske, salt og sukker.
Bør starte dagen men brødskiver med syltetøy i følge ham. Har du sjekket blodsukkeret? I følge ham skal kvinner som har det som oss "fråtse" litt mere med god samvittighet i godteriet.
Lykke til - håper du blir bedre.
:vink:
En gang for en del år side ble jeg skikkelig mat forgiftet, noe som resulterte i veldig lavt blodtrykk. Når infeksjonen var ute av kroppen gav legen meg denne dietten: Farris, potetgull og banan.
Ser at du hater farris, men du kan jo prøve å blande den feks med eple juice/most. Det er ganske friskt og godt. Denne dietten var også litt me dtanke på at jeg hade hatt et dårlig næringsopptak, så du må jo selvsagt spe på med mat.
piasava
:baby: 40+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.