PDA

Vis full versjon : Streptokokker gr. B!

bambus
06-10-2003, 12:17
Hei!

Jeg er nå 31+0 på vei og hadde for 3 uker siden en blødning fra lavtsittende morkake...
Etter å ha vært innlagt på sykehus en uke hadde jeg fortsatt brunlig utflod og menstr. sm. etter blødningen.
Jeg ble innlagt igjen til observasjon og det ble tatt bakt. prøve fra livmorhalsen som viste streptokokker gr B og irritasjon av livmoren...
:leiseg: Jeg er nå kommet hjem med antib.kur, men ennå har jeg litt menstr.smerter og kvalmebyger med hjertebank, blir skikkelig uvel av og til, ubehag imagen uten smerter...:sint: Uff, dette er ikke så enkelt å forklare, men jeg får prøve:o

Skal på kontroll i neste uke. Har noen erfaringer med disse streptokokkene, hvor skadelige er de for barnet egentlig?? er livredd jeg for alt mulig, kan de smitte opp til barnet og gjøre han syk, kan han dø av dette??? :leiseg:

Synes jeg har fått så dårlig informasjon på sykehuset, derfor jeg maser sånn på dere!!!:uff:

Håper noen gidder å svare meg, klikker snart :gal2:

Klem:blush:

luckytoo
06-10-2003, 14:25
Om dette hadde vært meg så hadde jeg tatt ny kontakt med sykehuset for å få tydeligere svar. Dette høres jo ikke helt bra ut, og helsepersonellet vil jo forstå at du er engstelig.

Lykke til, og hold oss oppdatert :stakar:

Klem Luckytoo

t. 1/6.04

Ellen
06-10-2003, 20:46
Tror ikke det kan skade babyen noe så lenge den er i magen. Men har du fremdeles gruppe B. streptokokker under fødselen kan babyen smittes da og få infeksjoner. Vet desverre ikke så mye mere, men det må jo være greit å ringe sykehuset og spørre!?