PDA

Vis full versjon : disse strekkmerkene...

-Marlene-
14-08-2002, 04:50
Prøv å gjett hva som begynner å komme på meg :grrr: :leiseg:

Mormona
14-08-2002, 12:24
oj.....det var et overraskende resultat, synes jeg....70 % er over 30 uker på vei og har faktisk ikke fått strekkmerker. Men det var jo fint også da :)

Jeg har i alle fall 18 dager igjen til termin og her så langt helt forskånet fra å ha fått disse såkalte "adelsmerkene"....håper også jeg klarer meg helt frem til fødsel uten å se noen ;)

Ha en strekkfri dag

Klem fra Mormona T-18

Maline
14-08-2002, 13:33
I forrige sv.skap jobbet jeg mye med saken:)
Jeg smørte meg hver dag, morgen og kveld. Fikk ikke noe som helst:)

Dette sv.skapet har jeg såvidt beg med smøringa nå..og har ikke fått noe ennå.

Dette er veldig individuelt ja!

Lykke til - med og uten strekkmerker, vidundrene er verdt det UANSET!!:baby:

Miro
14-08-2002, 13:35
Har enda ikke fått strekkmerker. Tror det kommer av hvor elastisk hud man har jeg i tillegg til hormoner.

Har 18 dager igjen til termin, og det behøver ikke komme nå da:lol:

Hilsen Miro T-18

Fugl
14-08-2002, 13:48
Er det noen som vet hva man bør smøre inn magen med?

Jeg er 14+5 og tenkte at det kanskje er smart å ta noen forhåndsregler. Dvs begynne å smøre magen slik at jeg kanskje slipper unna strekkmerker. Hva er smart å bruke? Vanlig body lotion?

Takker for svar :)

Klem fra Fugl

Snorkfrøken
14-08-2002, 14:24
Jeg tror at det er mye hormonelt og arv som tilsier om man får strekkmerker eller ikke, men jeg har iallefall gjort følgende:

-Smurt meg med Ceridal (ble anbefalt på apoteket): dette er en olje som sprayes på huden, siden jeg var ca 2 mnd på vei

-I tillegg har jeg massert mage, rumpe, lår med hampvott de siste to månedene (for å øke blodsirkulasjonen).

Vet ikke om dette har hjulpet, men jeg har (enda) ikke fått antydning til noen merker (som jeg kan se da:p )

Klem fra Snorkfrøken T+8:gal:

LeiaOrgana
14-08-2002, 15:22
Jeg ser ut som et Europakart allerede, noe jeg har gjort siden jeg var 14 år... :( Så hvordan jeg kommer til å se ut etter dette svangerskapet gjenstår å se.

Trilla
14-08-2002, 15:30
Forrige svangerskap fikk jeg masse strekkmerker.. hadde masse vann i kroppen og gikk opp 7 (!) kg. på en uke. På lårene og hoftene hadde jeg masse strekkmerker. Strekkmerker på puppene kom først etter at melkeproduksjonen virkelig satt igang på sykehuset. Men jeg fikk ingenting på magen .. jeg smurte meg med noe jeg hadde kjøpt på bobyshop, men jeg smurte bare magen. (jeg tror ikke de har denne kremen lenger)
Dessverre er dette med elastisk / ikke elastisk hud arvelig, både min mor, min søster og jeg har problemer med strekkmerker. Nå smører jeg meg med spesialkremen til Bioterm. Vet ikke om den virker men har ikke fått noen merker til nå, men må vel regne med at det sprekker på puppene ivertfall. (jeg som er ganske liten fra før av så jo ut som Pamela Anderson :))
Uansett VIL IKKE HA FLERE !!!! :sint:
Trilla

Polyanna
14-08-2002, 16:47
Jeg har i grunnen ikke vært noe flink til å smøre heller, jeg. Selv om jeg ble påprakket en sinnsykt dyr krem som jeg jo likesågodt kan bruke...:p Men jeg har aldri hatt noen arrhud, har sterk og "seig" hud, ikke sart for noenting, egentlig. Min lillesøster, derimot, får de frykteligste arr av de mest uskyldige små kloremerker (for eksempel pådratt seg i slåsskamper med storesøster...:o ), og jeg tror hun har fått strekkmerker i forbindelse med vektøkning. Hun har også tynnere og sartere hud - blir lettere solbrent og sånn. Så jeg krysser fingre for at det ikke dukker opp noen strekkmerker de siste ukene heller...

Polyanna, T-27

Vimsen
14-08-2002, 19:09
Hei !

Det skrytes av E-vitaminkrem som finnes på Body-Shop
HAkke giddi jeg, og ikke har jeg fått merker heller

Vimsen T-20

Rebecca
15-08-2002, 22:13
Utrolig heldige dere som ikke har fått noen :D
Har på rumpa,hoftene og bitte litt som sprer seg på magen...syns det kommer flere for hver dg som går :sint:
Men selvfølgelig er det verdt det :D
Har smurt meg med spenol gjennom hele sv.men det hjelper lite syns jeg,og skal det fortsette å komme like mye frem til fødselen om 5uker så har jeg vel sprekker fra lille tåa til hårrøttene tenker jeg:D

:findag: