Vis full versjon : Musikk til "magen"..
Har dere funnet dere en yndlingssang/melodi som dere spiller for beibisen? Har hørt at hvis man spiller en spesiell sang gjennom sv.skapet, så vil beibien bli rolig og trygg når den hører denne sangen etter at h*n har blitt født...
Jeg hører kanstant på musikk, men jeg har funnet en yndling som jeg spiller gang på gang for lille Anniken :hjerter: ! Det er "Sunshine" med Gabrielle. Den er så fin synes jeg..
Solstråle
27-09-2002, 21:38
Jeg har noen faste sanger som jeg synger b.l.a. da lykkeliten kom til verden ( syntes jeg bare er så søt ) og andre kjære barnesanger gjerne noen av dem jeg husker fra jeg var liten som min mor sang ( lille måltrost og når trollmor har lagt sine 11 små troll ) Syntes det er så koselig, min mann synger også til magen, der går det mest i "her kommer ole brum ".
Ellers så prøver jeg å lære meg å spille piano så den hører nok unotene der, og litt gitar..:D
Når det gjelder cd så annbefalte jordmor at jeg sendte inn en slik kupong der du får gratis cd, med musikk som babyen liker mm. Det gjorde jeg og den hører jeg ofte på i bilen, det er rolig musikk med b.l.a. mozart, beethoven mm. :)
Gleder meg sånn :D :D :D :D
Hos oss vokser Tulla i magen til "Den fyrste song" og "Vi har ei tull med øyne blå". Hun sparker faktisk mer når vi synger den siste. Hm... får jo håpe det blir ei jente da, he he :p
Sine 27+5
Victoria
28-09-2002, 00:59
Solstråle: Hvor fikk du tak i den kupongen? Skulle gjerne hatt en sånn CD...
Hører ikke så mye på musikk lenger, av en eller annen grunn. Blir mest når jeg gjør husarbeid. Ellers så liker jeg stillheten. Når mannen er hjemme, står nesten alltid TVn på - så vidt jeg får ham til å slå den av når vi skal spise. Han sier han liker å ha "bakgrunnstøy". Jeg har altså blitt omvendt.
... som Solstråle har også jeg fått tak i en CD med rolig klassisk musikk , og den hører jeg på så å si hver kveld før jeg legger meg (8-9 sanger lang). Den er veldig avslappende og fin, syns jeg . Husker dessverre ikke hvor jeg fikk den,.. muligens
Libero-klubben...(eller Go'boken?)
Lykke 30+4
IzziCreo
29-09-2002, 13:57
Ja, det begynte jeg tidlig med! "Angel standing by" av Jewel synger jeg masse til henne, og det er vel liksom "hennes sang" :) Ellers så hører jeg mye klassisk, men det gjør jeg også til vanlig.
Andre sanger som jeg synger er f.eks. Brahm's Lullaby, Angel (Westlife), Fields of Gold (Sting), Nocturne (Taube), Words (Bee Gees)...
Klem Suzie Q 30+6
Tidligere bruker
29-09-2002, 20:38
Skal kjøpe ei spilledåse i morra som babyen skal få høre på hver dag. Håper h*n husker melodien ute i det fri:)
Amadala
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.