PDA

Vis full versjon : Sopp

liselotte
10-10-2003, 14:34
Kan en starte behandlig med canesten ved mistanke om underlivssopp uten å kontakte legen? Takknemlig for svar da jeg ikke ønsker å gå til legen.

Sweet Candy
10-10-2003, 15:00
Det er jo uten resept, så jeg regner med det, men det er alltid kjekt å spørre legen først! Går du til jordmor, så snakk med henne istede, det er ikke noe å være flau over, sopp er vanlig under graviditet, og jeg har slitt med det lenge nå.

neet
10-10-2003, 15:24
Jada, særlig dersom du har hatt det før, og har en god ide om at det er det du har. Dersom du setter igang og IKKE blir bedre innen et par dager ville jeg ha kontaktet lege.

Michelle4
10-10-2003, 15:44
Hei
Ja det går bra, men du skal ikke bruke innføringshylsen til vagetorien. Men bruk vagetoriene elllers blir det nok ikke bedre med det første.
Som legen min sier så har de fleste gravide sopp hele tiden! Men symptomfri. Så bare kløen/ svien gir seg må man nok være fornøyd:(

:findag:

Tiki
10-10-2003, 16:14
Det skal være helt greit å bruke. Men min lege anbefalte å bruke vagitoriekur som er over flere dager i stede for den som kun settes en gang. Skulle vist ha bedre effekt da. og så er det sikkert greit å bruke litt krem i tillegg.

Hilsen en som kjenner til problemet.

Andrea_mor
10-10-2003, 23:10
Jeg kjøpte det selv i dag, så de pillene skal du bruke fingeren til å sette inn! Ikke den lange greia!

:mervink:

26+5

Schnuppa
12-10-2003, 17:02
Et lite tips i tillegg (du er sikkert klar over det):
I tillegg til denne kuren burde du få i deg masse BIOLA produkter for å stabilisere syre/base balansen i underlivet. Eller helt vanlige yoghurter.
God bedring!

:vink:

liselotte
13-10-2003, 18:04
tusen takk for alle svar. Kjøpte canesten med krem o g en pille. halp med en gang, - kjenner ingenting nå.

Mifune
14-10-2003, 16:21
Godt å høre det er flere som plages av dette... har fått det for andre gang siden jeg ble gravid nå. Legen anbefalte at jeg først prøvde den engangskuren (1 vagitorie), og hvis den ikke hjalp skulle jeg prøve den som går over flere dager.

Bruker dere krem i tillegg? Og har dere andre tips for å unngå å få det igjen?? Jeg elsker yoghurt, så nå har jeg en god unnskyldning for å spise masse :D

Er jo ufarlig, men syns det er ekkelt jeg.

Myran
14-10-2003, 18:41
Og for de som synes Canesten ikke hjelper, så er Pevaryl kjempefint ;)
Bruk gjerne også melkesyrekapsler rett i skjeden (Ecovag), hvis du merker tegn til kløe.... Har ikke hatt en enste soppkur etter at jeg begynte med det :D