PDA

Vis full versjon : Blødninger og uke 6

abba
12-10-2003, 13:41
Jeg har hatt noen små små blødninger i dag og i går, og lurer nå egentlig på hva jeg skal gjøre. Skal jeg ta kontakt med legen, eller er ikke det noe vits? Legen kan vel ikke klare å avgjøre om jeg fortsatt er gravid eller ei siden det er så tidlig?
Hadde egentlig ikke tenkt til å bestille legetime før om noen uker.

Jeg har et barn fra før, og da jeg var gravid forrige gang kan jeg ikke huske at jeg hadde så mye smerter (stikking og en følelse av at jeg er hoven og øm) i underlivet. Er det noen som vet om det er normalt å ha slike smerter? Er jo litt redd for at det har sammenheng med blødningene.

I forrige svangerskap hadde jeg et par episoder med blødninger i første trimester, så jeg vet jo inderlig godt at det kan gå bra til tross for blødninger. Er det noen andre fleregangsgravide der ute som har opplevd blødninger i flere svangerskap? Vet dere i såfall om det er slik at en som har hatt blødninger i et svangerskap (som har gått bra) ofte opplever det i senere svangerskap?

Takker for alle tilbakemeldinger - kommer sterkere tilbake dersom alt er vel.

abba

Astrid
12-10-2003, 14:59
Dette kan jeg egentlig igenting om. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en telefon til legevakta/føden og hørt hva de mener om saken.

Da jeg var på første legekontroll spurte jeg om hvor jeg skulle henvende meg hvis jeg følte behov for akutt hjelp/veiledning i svangerskapet. Da mente legen at det var greit å ringe til føden, selv om det er veldig tidlig i svangerskapet. "Der finner du de som kan dette best" sa hun.

Lykke til!!! Håper du finner ut at alt er vel, og så kommer sterkere tilbake :)

Astrid 11+5 :)

Leah
12-10-2003, 15:03
Heisann! Blødninger er virkelig pyton!!:sint: Jeg kan fortelle litt om min situasjon: Fikk blødninger i uke 6,rosa utflod i over en uke. Etter det har jeg hatt jevnlige blødninger,noen ganger er det friskt blod også. Nå er jeg 12+4 uker på vei,og har sett nurket sprelle og sparke på UL flere ganger! Legen mente at det var en tvilling som ikke klarte seg som var grunnen til mine blødninger,dette skjer oftere enn man tror! Kanskje det er noe sånt i ditt tilfelle og..? Eller så er det mange som blør uten at det går galt,selv om man ikke finner noen grunn til blødningene. Håper dette kunne hjelpe litt!

Lykke til!! Klemmer fra Leah 12+4

piazava
12-10-2003, 21:06
Hei.

Jeg er gravid for andre gang og har også hatt blødninger. Jeg blødde i uke 6, uke 9 og siste gang i uke 10. Alle 3 gangene fikk jeg beksjed om å ta det med ro og helst legge meg ned mye. Jeg er gravid med IVF og hadde invendig UL i uke 6, uke 8, uke 9 og uke 14 (og ordinær UL i uke 18). I uke 6 kunne legen (og vi ) se 2 fostersekker, men det var bare 1 igjen på alle de senere UL. Så det kan tenkes at årsaken til at jeg blødde var at jeg mistet en tvilling.

Jeg er i nå 23 uker på vei og alt er helt fint.

Håper at min lille erfaring kan være til noe hjelp for deg :)

abba
13-10-2003, 21:43
Takk for nyttige svar - det beroliger meg hvertfall med at det er mange som har blødninger og hvor det går bra.

Både i går kveld og i dag morges kom det friskt blod, men fremdeles ikke veldig mye (men mer enn noen av blødningene i mitt forrige svangerskap). Jeg må innrømme at da begynte jeg nok å miste troen på at dette skal gå bra.

Uansett, jeg snakket med legen min i dag og har tatt en blodprøve og skal ta en ny om et par dager, så får vi se om hcg-nivået stiger. Hvis det gjør det er det jo bare fryd og gammen og jubelen vil stå i taket, og hvis ikke det gjør det skal jeg nok klare å ta det med fatning. Jeg er jo så heldig at jeg har verdens søteste barn allerede, og det er vel den beste trøsten en kan ha i en slik situasjon.

Jeg skal skal rapportere mot slutten av uken når resultatene kommer. Jeg er nok ikke like rolig som nå når det begynner å nærme seg!

Takk for svar så langt
abba