PDA

Vis full versjon : Boxette

AnnC
28-09-2002, 18:59
Hei!
Er det noen som har erfaring med å bruke dette? Har noen en pris? Hørt eller sett noe av betydning?
Jeg har lest at det har kommet en ny type hvor du kan sette opp ryggen etterhvert, slik at du har en babystol til bilen også. Noen som har sett disse? Og har en pris? Brukt den selv??? Hørt noe??
:findag:

Mother
01-10-2002, 11:16
Hei AnnC!

Jeg har ikke erfaring med å bruke Boxette, vet ikke noe om pris, har ikke erfaring med den nye typen som er kommet og prisen på den, eller brukt den selv. Så hvorfor svarer jeg da? Godt spørsmål!

Jeg har nemlig hørt at man IKKE bør bruke disse! Barnet ligger fastspent i stolen, og får bilen et støt (kræsj!) inn fra den siden der barnets ben er, så vil barnet bli skutt ut av stolen!!! Barnet har nemlig så smale og myke skuldre, at det bare vil gli gjennom selen!

Ganske skremmende tanke, ikke sant?!

Det var faktisk en bilstolselger som fortalte meg det (og han hadde også disse boxettene for salg, men ville absolutt ikke anbefale dem).

Jeg ville heller kjøpt en god, vanlig stol, med god støtte og beskyttelse. Var i Tyskland i sommer, og såg en kjempegod en der av merket Römer. Den skal i hvert fall jeg ha til mitt neste barn (som nok ikke kommer før i 2004!).

Lykke til med valget!

Klem Mother (på besøk fra NM)

puu
02-10-2002, 20:11
.. hvor mange og lange bilturer det blir..
Blir det mye kjøring og lange turer er det nok best med en
boxette m. tanke på barnets rygg.
Bruker man ikke bilen så mye, eller mest til korte turer ville jeg brukt sete
(jeg personlig ville brukt sete uansett og heller tatt mange pauser..).

Trygg trafikk anbefaler bruk av spedbarnstol fremfor de andre
løsningene. Men alle løsningene er testet og godkjent.

:mervink: Puu T-28

Marielle
10-10-2002, 19:21
CT, skal du hente sikkerhetsutstyret hos Barnesikringen i Trondheim, eller får du hentet det et sted i nærheten her. Eller må du betale mye for å få det tilsendt/returnert?

Marielle og Lykkeliten 25+0

Oppsann
12-10-2002, 13:08
*knis* Og jeg som trodde Boxette kanskje var en spesiell type baby-bukse :bonk:

Men, nå vet jeg bedre ;)