PDA

Vis full versjon : To spørsmål om liv i magen

Krølla
14-08-2002, 11:38
Mornings jenter!

To ting angåande liv og røre i magen lurer eg på idag.

Nr. 1:
Trur eg har ein drikkfeldig liten knøtt i magen, for h*n har noen laaaange hikkeperiodar innimellom. Her om kvelden telte eg ca. 100 :eek: "rykkningar" som eg rekner med var hikk. Tenk om me som vaksne skulle ha hikka så lenge - eg ville iallefall ha blitt sprø! Synes synd på han eg, men det er kanskje sånn det skal vere? Det er vel ikkje teikn på at noko er galt vel?

Nr. 2:
Trur dette har blitt tatt opp før, men då var det ikkje så aktuelt for meg, og eg hugsar difor ikkje svara som kom :bonk: . Men bevegelsane i magen har liksom forandra seg, synes eg. Kjenner samme mengde liv (småen i magen min veksler mellom rolige og aktive dagar, og har gjort det heile tida). Faktisk blir sjølve bevegelsane sterkare og tydelegare etter som babyen veks (naturleg), men den sparker mindre. No er det mest sånne "ommmøblerings-bevegelsar", han vrir og vender på seg og presser nokså hardt innimellom. Virker avogtil som om han aldri finn ein god stilling :bryn: ...Er dette også ein normal konsekvens av at babyen blir større, nemlig at han sparker mindre (pga. mindre plass) og heller får sin daglige trim gjennom å velte seg rundt inni der?

Ellers vil eg ynskja alle ein STRÅLANDE DAG :cool: !!

Maline
14-08-2002, 12:37
Hikking er bra, det!...får fine lunger av det - de jobber jo med saken hver dag disse små nå! :) Så jeg tror du kan slappe av. Bare du kjenner liv er det bra!..og de HAR nok plass ennå!..grunnen til at de kjenner "annerledes" liv nå, er kanskje fordi babyen din har snudd seg, eller ligger litt annerledes enn den har gjort frem til nå..(?)..Ønsker deg iallefall LYKKE TIL!! :)

:baby: :baby: :baby: :baby:

Snoopy
14-08-2002, 13:03
Hei !

Jeg vet ikke om lille vennen min hikker men jeg merker også noen små rykk innimellom men de varer ikke så lenge. Kan godt hende at det er hikking :???: . Hikking er vel veldig vanlig slik jeg har forstått det, så du kan ta det helt med ro!

Babyen min har ikke sparka meg så innmari egentlig, men jeg tror det er en del turning der inne. Magen beveger seg fra side til side og opp og ned, men h'n er foreløpig veldig snill med mammaen sin!:)

Hilsen
Snoopy
30+0 i dag!!!!30+0 i dag!!!!

lotus
14-08-2002, 13:26
Jeg bærer jo som kjent to babyer. De ligger stabilt - en på høyre side, en på venstre. Jeg vet derfor helt bestemt at jenta mi hikker mye mer enn gutten! Hun hikker hver dag, og over ganske lange perioder! Jeg synes også synd på henne - det er jo ikke noe godt å hikke!

Spurte imidlertid legen om dette - lurte jo på om det var noe galt siden bare den ene hikker, men hun sa at det varierte fra baby til baby. Noen hikker mye og noen hikker lite. Babyene har det IKKE vondt når de hikker!

Ang. bevegelse, så tror jeg du har registrert riktig - de blir større nå, og får mindre plass å bevege seg på. Jeg har til dags dato bare kjent skikkelige spark i ribbena *au* en eneste gang. Igjen - det er individuelle forskjeller her - noen sparker og spreller, andre "turner" (bra beskrivelse, snoopy!)!

Lykke til!

33+0 i dag
:D

Stinemor
14-08-2002, 13:56
Babyen min hikker svært lite han, og jeg har i perioder vært bekymret for DET. (Noe skal man jo bekymre seg for da...):uff:

Det er nok riktig som du sier at bevegelsene forandrer seg når det blir dårlig plass der inne. Jeg kjenner godt igjen det du beskriver som "ommøblering" hehe... og det er ikke alltid så veldig behagelig!! Spesielt ikke når han driver oppe i ribbeina mine, da ønsker jeg bare at han kommer ut snart, så jeg kan få tilbake kroppen min!!

Noen ganger virker det som om han prøver å strekke ut kroppen sin, og da tyter det og presser det i alle retninger av magen. Jeg blir helt skremt når jeg ser på den av og til, det ser ut som om jeg har spist en alien...:eek:

Det nærmer seg sakte men sikkert termin nå, og da får vi hilse på de håpefulle små.

I natt drømte jeg faktisk at jeg fikk en liten gutt...:baby: Han var så skjønn og vakker der han lå inntullet i et lyseblått pledd :elsker2: Det var nesten trist å våkne...

Klem fra Stinemor

Malinmor
14-08-2002, 14:11
Heisann!:)

Babyen min hikker også innimellom, men jeg det tror jeg er forskjellig fra baby til baby, noen babyer hikker jo også uten at mammaen merker noe til det.:p Og noen hikker masse;)

Når det gjelder bevegelser så er det rundt disse tider man begynner å merke andre bevegelser, akkurat som "dulting" istedenfor sparking(men noen kan alikevel kjenne spark, eller som om babyen slår en hardt i magen og ribbein) Jeg har en veldig aktiv baby, og lurer nesten på om det er tegn på at noe er galt den veien??:???: Den tar jo helt av hele døgnet, romstrerer og styrer som bare det:p Men jeg er jo glad for at jeg kan kjenne henne så mye også da:)

Tror det du opplever er ganske så normalt jeg;)

:findag: