Vis full versjon : Back meg opp litt!!
Å finne et guttenavn til lillebebiss har til tider vært veldig frustrerende... :uff: :bonk: :leiseg: :( :???:
vi har vært innom korte,lange,norrønne og internasjonale navn...
og alltid er det noen som har sterke meninger om navnevalgene ( ikke alle like fintfølende.. ;) )
nå ser det ut som m vi lander på min favoritt: Nicolai / Nikolai :klapp:
men jeg klarer ikke helt å legge fra meg synspunktene til et par venninner ( at det er et jålete navn :uff: ) dumt, jeg vet det!
selv synes jeg det er et ordentlig fint navn ! Ikke uvanlig og ikke altfor vanlig heller :)
det jeg egentlig trenger nå er litt oppbakking på at dette er et fint navnevalg!!
Stinemor78
28-09-2002, 21:36
Hei!
Jeg syns Nickolai er et fint navn.. ikke noe jålete eller noe sånn..
Personlig liker jeg Niklas bedre, men Nickolai er absolutt et navn jeg kunne brukt hvis jeg noen gang får en sønn..
Go for it!!
:findag:
Nicolai er ett nydelig navn :)
Hadde det ikke vært for at broren min heter det, hadde jeg valg det som guttenavn, jeg også.
Ett tips fra meg: Ikke hør på hva alle andre sier. Det er du som bestemmer hva din baby skal hete, hva den skal ha på seg, hvordan vogn osv.
Stå på dine egne meninger:)
Lykke til :p
Koz "egget" 13+2
Synes ikke det er jålete i det hele tatt. Jeg hadde det på listen, men så viste det seg at det er ei jente som kommer. :D
Sunniva T-16
Nicolai er et kjempe fint navn:klapp:
jeg kjenner en liten gutt som heter Nicolai og han er bare helt skjønn.
Er tante til en gutt som heter Niklas kjempe fint det også.
Ikke hør på hva andre sier ta det navnet du selv synest er fint.
Pia :) & nurket :baby: 19+6
Kjempefint navn!
Hadde det som forslag før vi bestemte oss for Sebastian, og det var flere veninner som hadde noen sterke meninger om Nicolai(og Sebastian også kan jeg legge til...)
De så rett ut at de syntes det hørtes homsete ut!!!!!!
Dette skjønner jeg ikke noe av. Synes det er et ornt'li navn med stil jeg!
klemZ:findag:
Det er et fint navn synes jeg, men jeg foretrekker "norske" varianter av navn - dermed ville jeg skrevet det med K. Det fins da tusenvis av andre navn som er mye mer jålete enn Nikolai/Nicolai? Om dere liker det - så ville jeg ikke nølt selv om noen sier det er jålete. Virker ikke som noen her inne synes det i hvertfall!!
Zurufa
Håper ikke jeg ødelegger noe nå, altså. Men jeg kjenner mange som heter Nikolai og alle som en blir kalt Nikko, og det er langt ifra jålete, men j**lig harry...
Nevøen min heter Nicolay. Jeg synes det er kjempefint jeg!
Det er et tøft navn som jeg ikke forbinder med noe jålete, men heller litt rampete...
;)
Det kommer jo litt ann på personligheten til den som bærer navnet det..
Klem Camilla
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.