PDA

Vis full versjon : tidlig halsbrann

rosen
15-10-2003, 08:08
Fra 8dpo fikk jeg veldig til halsbrann. Regnet med at dette var pga noe jeg hadde spist, men nå tror jeg virkelig at det har med nurket å gjøre.

Har hatt skikkelig halsbrann i 6 dager nå.

Hadde litt i forrige svangerskap men det kom ikke før senere.

Synes selv det er veldig tidlig å få halsbrann. Noen som har opplevd det samme?

Er bare 3+6 :)

Venus77
15-10-2003, 12:31
Hei rosen!

Jeg fikk og halsbrann veldig tidlig, dog litt seinere enn deg da...
Har det fortsatt. (24 uker på vei nå)

Er vel bare sånn at noen av oss får det tidligere enn andre antar jeg. Det er jo uansett verdt det når man tenker på hva resultatet av "prosjektet" blir :D Villig til å gjennomgå det meste for å gi liv til et lite nurk!

Er jo heldigvis en del saker som kan lindre da. Jeg har hatt best erfaring med gulrot, melk og vaniljeis (samt unngå sterkt krydra mat og mye juice) av kjerringråda. Fikk tips av jordmora mi til å kjøpe noe fra apotek, men de har jeg ikke prøvd enda.

--
Venus77

rosen
15-10-2003, 14:55
Fant faktisk i dag litt om halsbrann i gravid-boka mi...
Der står det at i begynnelsen av svangerskapet produserer man mye østrogen og progesteron, og at disse gjør spes muskler i slimhinnene slappe. Derfor er lukkemuskelen i spiserøret litt slapp i fisken;)
Det er derfor samme grunn til at magne opplever fordøyelsesbesvær første tiden.

neet
15-10-2003, 20:04
Vet det... :( jeg hadde også halsbrann fra den dagen jeg testet positivt, og det er VELDIG ubehagelig. Har hatt det hver dag siden, så jeg er rene eksperten på halsbrann etterhvert.

Har du funnet frem til flytende Gaviscon ennå? Det er virkelig et middel som hjelper! og jeg har prøvd ALLE!! Det smaker litt stygt, men etter et par uker glir det ned gitt ;) Bruker Gasviscon (jeg syntes ikke tabelettene fra Gaviscon er like effektive) om kvleden, og særlig før jeg skal legge meg, og i tilleg passer jeg på å alltid ha et brett Nouvaluzid i lomma eller sekken, litt greiere å få med seg rundt omkring.

Ville bare si at du ikke var alene, og tipse deg om flytende Gaviscon. Kjedelig å finne vidundermiddelet etter 6 mnd med helvete ;)

Lykke til med spiren i magen!

Tina

Tidl. bruker
16-10-2003, 10:10
Har noe av samme problemet og det som hjelper best på meg er frutin fra helsekosten!