Vis full versjon : Noen gravide under 20 år her??
Jeg lurer på om det er flere unge gravide her inne? :o
Jeg er 18 år, og baby var uplanlagt. Beholder likevel, selv om det ikke passer helt optimalt med utdannelse og sånn, så synes jeg barnet er viktigere.
Vil gjerne komme i kontakt med andre gravide på min alder, gjerne her i Oslo.
Jeg blir 19 år ca. to måneder før termin.
Klem fra babypjerten :baby: 13+3 og
Heisann!
Er 21 år, fyller ikke 22 før i desember og har termin 19.november...
Føler selv at mange tenker på meg som ung og diverse pga at jeg ikke er eldre, men ærlig talt føler jeg meg eldre...
Har bodd sammen med samboern min i 1.5 år og vi har vært sammen i 4,5 år... Samboer er 26 år...
Dette var planlagt svangerskap, men var gravid for 1,5 år siden (endte i SA) denne var ikke planlagt, men det var dette som ga oss et spark bak og fikk oss til å flytte sammen og samme dagen vi tok positiv test satte vi på oss forlovelsesringene etter et lite opphold fra dem.. *s*
Så mange tenker nok at blir man gravide i ung alder er dette negativt og man kan ikke ta ansvar for en barn siden man er et "barn" selv.
Men vi føler at vi har klart oss veldig bra.... at vi er flink og tar ansvar for det vi bestemmer oss for uansett om det er planlagt eller ikke. Nå har vi leilighet, bil, kjøpt alt av store dyre ting til babyen kommer, og har planer om å kjøpe ny bil slik at det blir lettere for meg å farte rundt også når barnet kommer, selv har jeg tjent alt jeg har brukt av penger selv, siden jeg var 15 og følt meg nesten ille til mote dersom jeg har fått ting av foreldrene mine...
Men de tar det mer igjen nå og har hjulpet oss dersom det har vært vanskelige tider og de hjelper oss med mammatøy, babytøy og ting....
Så for din del satser jeg på at det skal gå bra også, bare man er innstilt på at dette skal man klare og ikke gjør dette for at man føler man må, f.eks at man ikke kan ta abort eller adoptere bort....
Så lenge du føler at du gleder deg og får støtte fra de rundt deg så skal dette gå veldig bra dette! Og skulle du begynne å tenke ettersom du kommer lengre og lengre på vei, at dette går ikke, hvordan skal dette gå osv, så ikke bekymre deg over det! Det er tanker alle har...
Selv begynte jeg å tenke på om det faktisk var dette jeg ville? Om vi kom til å klare det, om samboern virkelig var den jeg ville være sammen med resten av livet (vil jo helst holde sammen og ha det bra spesielt nå som vi venter barn!)
Men dette har gått over og nå bare gleder vi oss begge to!
Lykke til videre i svangerskapet! KOmmer nok til å støte borti hverandre mer i tiden fremover tenker jeg!
Savanna 26+4
Hei Savanna :mervink:
Jeg er også samboer, vi har vært sammen i 2 år ca. Han er 33.
Angående utdannelse så skal jeg klare å ta det jeg vil med barnet på armen :D
Jeg begynner i ny jobb nå på mandag, har vært sykemeldt i nesten et år. Skal jobbe i barnehage :p Så da blir det liv!!
Tiden kommer til å gå fort frem mot jul håper jeg! Legens termin er 20.februar.
Jeg føler meg egentlig ikke for ung til å bli mor, selv om man kanskje automatisk tenker på 18-19 åringer som inkompetente foreldre... Hele familien min gleder seg med oss, og sambos familie er i lykkerus de også :klapp: De har tatt det hele kjempefint.
Vi eier egen leilighet, har firmabil til fri benyttelse og vi har penger til å kjøpe alt det babyen trenger av saker og ting. Har såvidt begynt å kjøpe litt unisex-klær og noen helsetepper :o
Jeg skal ta lappen i løpet av de neste 2 årene, og gleder meg til det. Inntil da er jeg flittig bruker av Oslos kollektivtrafikk :)
Vet dere hvilket kjønn det er??
Vi vil vite det på UL den 20.sept. hvis vi kan. Sambo ønsker seg jente, jeg ønsker meg gutt :baby: Men begge deler er like velkomment uansett.
Husk på at i gamle dager var det normalt og forventet å få sitt første barn i alderen 17-19. Det er først de siste tiårene at dette har forandret seg så drastisk tror jeg. Mamma var 27 da hun fikk meg, og jeg er eldst av 4 søsken. (Egentlig 5, en ble født for tidlig og døde)
Bestemor fikk 6 jenter :eek: og alle levde opp. Tror hun startet når hun var 20, eller like over.
Vi skal nok klare dette vi :klapp:
Tidl. bruker
14-08-2002, 13:29
Hei!
Jeg er 19 år er gravid med nr 2.
Har en gutt på 13 mnd og er nå 9+5 på vei med nr 2.
Er samboer med barnas pappa og forlovet.
Ble sammen for litt over 2 år siden.
Så her går det fort,men nå blir det ikke flere babyer på noen år.
Venter iallefall 3-4 år.
LeiaOrgana
14-08-2002, 14:13
Jeg er også en av dem som er like over 20. Faktisk like gammel som deg Savanna - blir 22 i oktober. Har vært sammen med pappa'n i fire år, samboere i nesten 3 1/2, forlova i nesten 3, prøvde å bli gravide fra den dagen vi forlova oss... Så her gikk det også fort i svingene helt fram til ikke naturen ville det vi ville... Hadde vi fått det som vi ville hadde jeg vært 19 når førstemann kom.
LeiaO
Jeg er 21 og venter nr. 2 :D Føda første mann når jeg var 17 år... Når jeg ble gravid med mannen min, hadde vi vært ilag i 6 mnder... (men med sex,6 ganger til dagen, passet det igrunnen fint at vi ble gravide 6 mnder etterpå :p )
Nå er nr 2 på vei.. Hus,bil, barn, og barneutstyr har vi , og han har veldig god lønn, og vi har det bra... Jeg er hjemme med "barna" og gjør jobben min i huset... Husmor... ;)
Klem Kristin og klompen 13+6
At der også er oss unge som fortsatt kunne tenke oss barn nå, det er så mange som skal vente til økonomi og alt er "perfekt", men da er det jo ikke alltid at man er istand til å få barn lenger... *s*
Vi vet ikke hvilket kjønn det er, jeg hadde lyst til å vite det, men ikke samboern, så da venter vi til fødselen..... Det er liksom ikke så farlig for meg....
Hadde dessuten ikke gått lenge før samboern hadde fått vite det, jeg hadde rast ut med en gang for å kjøpe tøy i riktig farge og en veldig stor glede ved det å kjøpe rosa eller blått tøy er det å vise det frem til min kjære!
Så vi gleder oss til fødselen for å se hva det blir.... Som samboern sier; han satser på at det blir enten gutt eller jente.. *s*
Hvor er dere fra da? Kanskje det viser seg at man ikke bor langt unna hverandre slik at det kanskje kan bli treff for oss som er litt "yngre" også?
Savanna 26+4
ble 22 i går da, så jeg er litt eldre enn dere :p
Har vært sammen med kjæresten min i 3 1/2 år, samboere
i 2 1/2.
Syns det er kjempefint jeg at noen av oss velger å få
barn tidligere enn gjennomsnittet. De fleste venter jo til de
har rundet tredve virker det som.
Det er jo nå forutsetningene for at vi skal få et friskt barn er størst :klapp:
Dessuten så tror jeg det er fint for barna og få unge foreldre,
vi utvikler oss jo med de på en annen måte nå enn vi ville gjort om vi var eldre..
Og om man er moden til å få barn har vel i bunn og grunn ikke noe med alder å gjøre.. Men, JA jeg merker at mange synes det da...
Synes lett folk sender litt sånne "oida, litt tidlig???Det var vel ikke helt planlagt.." blikk når man feks kikker på babyutstyr.
Men lille :baby: vår var faktisk planlagt, og vi gleder oss :klapp:
Lykke til alle sammen :D
Klem fra Puu (29+1) og lillegutt i magen :mervink:
hei!!
jeg er 21 år.. og blir 22 to mnd etter fødselen, har termin den 26 jan.
ser ikke på meg selv som for ung, giftet meg for ett år siden og vi har vert sammen i 5,5 år.
dette er en veldig planlagt og ønsket baby.
jeg kjenner flere som har fått barn fra de var 17 år, og alle klarer seg kjempe fint.
det viktigeste er at barnet er ønsket. da er det ikke så viktig om det er planlagt eller ikke.
vi er heldige som bor i et så flott land slik at vi kan ta utdannelse etter noen barn.
stå på vær stolt!!:klapp:
Jeg er bare 17,blir ikke 18 før i mars så jeg er "ganske" ung.
Hadde heller ikke planlagt dette men nå gleder jeg meg helt utrolig mye :D Er ikke lenge til lille :baby: :hjerter: :hjerter: kommer! Er 34+5 i dag.
Jeg bor i Halden jeg da,er et lite stykke unna oslo det.
Lykke til med :baby:
Koz fra
Heisann, jeg er 19 , fyller forhåpentlighvis ikke 20 før lillegutt kommer.
Har termin 5 og 10 september, og blir 20 selv den 20 september..
Er samboer, vært sammen i 3 år, og forlovet/samboere i 2,5 av dem..
Er fra Oppland/buskerud grensen...
Nibe T-22/T-27 og lillegutt i magen :baby:
Victoria
14-08-2002, 20:07
Jeg var 22 da jeg ble planlagt gravid første gang. Det gikk dessverre galt, men nå prøver vi igjen. Nå er jeg 24 og ikke lenger så ung i andres øyne heller, blir 25 fem dager før termin.
Jeg har alltid villet være en ung mor. For meg er det ikke det rette å vente til 30-årene da karrieren min er "på topp" og alt det der, da blir det så mye vanskeligere for meg å skulle sette ned tempoet og bli mor for første gang. Timingen var perfekt for meg, jeg var ferdig med utdannelsen og hadde jobbet i 2 år. Mannen min er fire år eldre enn meg og vi giftet oss i fjor høst. Helt fra vi ble sammen har vi visst at vi ville ha barn ganske fort, men vi ville gjerne ha det økonomiske i orden først (slik at jeg fikk permisjonspenger etc) så vi slapp de bekymringene.
Jeg har vel egentlig aldri fått noe pøkk fordi jeg ville stifte familie så tidlig. Har vel alltid vært en ganske stødig og ansvarsfull type (kjerringemne :p ). Jeg har gjort mye i livet og føler ikke at jeg går glipp av noe fordi vi får barn nå, men jeg skjønner at andre vil vente med det.
:klapp: :D
Så artig at vi er så mange unge kommende mammaer her inne!!
Det trodde jeg ikke.
Lykke til videre alle sammen :findag:
Jeg er 21 og venter min andre!
Har Josefine på 9 mnd nå så da blir det akkurat 1 1/2 år mellom henne og neste.
Er du forresten den Vinga som er innom nm som hadde så lyst på barn?
Heisann jenter! :)
Føler i grunnen at jeg hører til her jeg også.
Ble gravid første gang like etter jeg hadde fylt 22 år, men mistet desverre i 9 uke. Er gravid igjen nå og fyller 23 i oktober.
Kanskje vi burde hatt vårt eget forum her! "Unge mammaer" ???
Hadde vært morsomt å kunne dele erfaringer og meninger med dere på samme alder. :)
Klem fra Loppa & Lille Håp, 16+4.
.. vi burde hatt et forum her for unge
gravide ja !
Har de ikke et for unge mammaer på NM?
*vil ha vi og*
:D Puu 29+1
Ble gravid med sønnen min da jeg var ca 20 år,nå venter jeg mitt andre barn og er ikke fullt så ung lenger...fyller 24 like før barnet kommer til verden!!
Men,er jo ung i sinn,så....
Ang barn og utdanning,så er det utrolig hva som går når en bare planlegger litt!!Selv er jeg lærerstudent, og med samboer som holder på å videreutdanne seg innen IT, blir det gjerne litt mas og tjas for å få alt til å gå opp,men vi klarer det helt fint!!!!
Gullet er i barnehage og trives der,og når jeg har fått nestemann,skal jeg være hjemme med den lille,mens jeg leser og likevel går opp til eksamen.Da slipper jeg å måtte stå over et helt skoleår,og får likevel kost meg hjemme med den lille.
Storebror skal fortsette i barnehage,hadde ikke vært realt overfor ham å ta ham ut,når han trives så godt!!Ikke så gøy å bare gå hjemme og slenge med mamma og babyen heller...Og,så har jo minsten også rett på tid alene med mamman sin!!Men,storebror kommer til å ha fri hver fredag fra b.h,på den måten får vi langhelg sammen alle fire:D
Ble litt utenom dette,men,men. Godt å se at det er fler andre tøffe unge der ute!!!!
Klem Hanne 14+3
Så mange vi er!
jeg som trodde jeg var den eneste under 20 her..;)
jeg er 18 år, og bor utenfor lillestrøm.
bor i leilighet i huset til foreldrene mine, er sammen med pappan til baby, men vi bor hver for oss. (bodde sammen før).
jeg er frisørlærling, og tjener dermed ikke så bra, (6000 før skatt...) han er arbeidsledig og tjener ingenting.
men vi klarer oss fint fordet vi!
jeg har leilighet og bil, og får en god del stipender og stønader når baby blir født. så dette blir ikke noe problem!
gleder meg masse!!
og det med et forum for unge mammaer hadde vært helt topp!
Klemmer, Lilith og baby (27+0)
Lavendel
15-08-2002, 14:17
Jeg er ikke ung nå lenger,ikke sånn veldig ung ihvertfall :lol:
Men jeg var bare 15år når Hanne kom til verden :D Og det svangerskapet var ikke planlagt,langt i fra :uff:
Nå er Hanne 15år,og jeg klarte meg egentlig ganske bra som ung mamma :kry:
Vel,jeg vet hvordan det er å være ung og gravid,så hvis det er noen som har noen spm eller noe slik,så er det bare til å spørre :kidoki:
Guttemor
15-08-2002, 15:31
Jeg er vel ikke akkurat så ung, men fikk min første sønn like før jeg Fyllte 22. Nå er jeg 26, og venter barn nr. 3. Det blir altså 3 barn på 4,5 år :D
Følte meg ganske ung da jeg fikk førstemann, og samboeren og jeg bare hadde vært sammen i noen måneder ...(altså, ikke helt planlagt, men veldig vellkommen alikevell....) :)
Lykke til, alle unge mammer :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.