PDA

Vis full versjon : Hvilke vitaminer/mineraler tar dere?

Linejenta
29-09-2002, 13:27
Jeg tar:

Folat
Pikasol (fiskeolje)
Zink
Magnesium innimellom
C vitamin litt innimellom

Ellers så tok jeg mutivitamintabletter tidligere, som heter Bio-Balanse fra helsekost, helt til jeg hørte at A vitamin som tiskudd er unødvendig og kan være farlig hvis man får i seg for mye.

Det står 5000 IE under A-vitamin. Er det noen som vet hva det betyr?

Ellers prøver jeg å drikke mer melk enn vanlig og spise makrell i tomat nesten hver dag, fordi jeg spiser så lite fiskemiddager.

MokkMokk
29-09-2002, 14:52
Jeg tok en HAUG med vitaminer før jeg ble gravid (jfr. "Iset" fra SG' sine råd) - følgende tok jeg da:

* 1 Spektro multivitamin
* 3 stk B vit-kompleks
* Møllers Omega 3 m/ folsyre
* E-vit 350mg
* A-vit (betakaroten)
* samt C-vit, inntil 1000mg

Har jo vært kvalm og kastet opp siden starten,
og har ikke orket tanken på å ta masse piller de siste dagene. I tillegg er jeg jo syk nå :(
Så nå om dagen presser jeg bare ned en folsyre tbl, og er fornøyd med det :)

Klem,

Madsine
29-09-2002, 15:07
Jeg tar ikke noe utenom folat. Har aldri tatt vitaminer og sånne ting.

Har lest at omega 3 skal være bra for barnet så jeg vurderer å ta dette.

Enni
30-09-2002, 12:14
HEI OG HÅ!!! :) :)

Jeg tar tran og folat jeg, og synes det får holde. Drikker masse appelsinjuice med c-vitaminer i tillegg. Har ikke pleid å ta annet enn tran og sanasol før, men så oppdaga jeg at sanasolen inneholder folat, og man skal jo ikke ta mer folat enn de tablettene, så jeg droppa den!

Samboeren min måtte forresten gjemme vekk folattablettene da brodern kom på besøk, de sto godt synlige på kjøkkenbordet!!! Her skal ingenting avsløres enda nei!! :)
Eksperimenterer litt med farger jeg i dag!!!

:findag:

Klemmer fra Enni

Eden
05-10-2002, 15:11
Hei!

Jeg tar bare folat foreløpig, men skal nå begynne å ta tran tbl. også.

Linejenta: 5000IE står for Internasjonale måleEnheter som er bar en betegnelse på styrken på tablettene du tar (akkurat som f. eks folinsyre 0,4 mg):klapp:

hilsen

bobla
05-10-2002, 16:46
da var det min rekke med kosttilskudd da.....

multi vitaminer 1 tabl
multi mineraler 2 tabl
c-vit(syre-nøytrale 400mg
e-vit 200mg
folsyre 1 tabl

kommer godt med dette da jeg ikke er den mest sunne i matveien....heller ikke mest usunn da..:uff: :uff:

hilsen en som er 4+6 og kaller seg