PDA

Vis full versjon : Er det værre og føde med bekkenløsning?

Cicci
17-10-2003, 14:41
Har en venninne som har fått kraftig bekkenløsning nå.
Vi ble sittende og prate om bekkenløsningen virket inn på fødselen.
Blir det værre smerter eller vil det gå lettere...

Er det noen som har et klokt svar til oss? ;)

Mrs T
17-10-2003, 14:51
Hei

JEg tror det er ganske individuelt jeg...

Da jeg var gravid sist, så hadde jeg også kraftig bekkenløsning, og gikk på krykker. Men fødte på ryggen, akkurat som de to gangene før. Og ikke var det verre eller noe.... Men jeg innbiller meg at det kanskje er verre denne gangen... det får bare tiden og fødselen vise...

Ha en fin dag :)

Imrad
19-10-2003, 11:52
Jeg tror det bare begrenser fødestillingene. Jeg ble bedt om å ligge på rygg eller sidelengs, stillinger som ikke la for mye press på bekkenet. Å sitte på huk feks, fikk jeg ikke, da dette ble for mye belastning på bekkenet. Kjente ikke noe spesielt med bekkenplager under selve fødselen, tror riene overdøvde dette.

Moni2
23-10-2003, 00:06
Jeg hadde bekkenløsning sist (og nå), og da fødte jeg på siden. Det gikk helt fint, og det beste var at bekkenløsning forsvant under fødselen! Men kom altså tilbake med full styrke nå :sint:

MONI2

Loop
23-10-2003, 09:22
Ja, bekkenløsning vil vanligvis gjøre vanlige fødestillinger umulige. Det å stå, henge over stol etter sakkosekk, eller ligge på siden med hjelp til å holde beinet opp annbefales. Viktig å be om puter og assistanse, jordmødrene kommer som regel ikke løpende med dette. For dem kan det være slitsomt om de må sitte på huk under fødselen, så man bør vite selv hva man trenger. Jeg skal ha time på fødepoliklinikken til onsdag, etter råd fra fysioterapeut, der jeg og mannen skal få veiledning i fødestillinger. Vet ikke om det er vanlig tilbud,men de var imøtekommende når jeg spurte. Viktig å huske på å passe på bekkenet selv om man har epuderal og ikke kjenner noe. Da kan man faktisk på varige leddskader hvis man ligger lenge i strekk.