PDA

Vis full versjon : Hvordan er det egentlig å være gravid?

Dr.Sado
17-10-2003, 23:43
Har aldri vært gravid så dette er Science Fiction for meg....

(Er bare prøver enda...)'

Cicci
17-10-2003, 23:53
Litt opp og ned...
Kan være heldig og slippe unna alle plagene, eller være maks uheldig og få dem alle.

Begge mine svangerskap har vært uten problemer, heldigvis.

Dr.Sado
18-10-2003, 00:02
Så man står i fare for å bli en pregnantzilla?

Cicci
18-10-2003, 00:40
Det tror jeg du godt kan regne med ja.
De fleste blir tikkende hormonbomber som bare venter på den rette anledning til og "sprenge" med samme styrke som Tsjernobyl og Hiroshima...til sammen... :p

Silav
18-10-2003, 16:20
Synes det er deilig!
Har vært så heldig å ikke være så mye kvalm, var kvalm 2 uker i begynnelsen. Er nå 16+6
Magen har vokst litt og det er bare kos :) Venter bare på å kjenne liv nå :)
Men mange blir hormonbombe :D
Jeg er det til tider!! Og da er det ikke like lett å være rundt meg :)

Carita
19-10-2003, 02:53
Hei jeg er nå i uke 22 og kan huske at jeg lurte på det samme selv. Vi prøvde i 1 1/2 år før vi fikk skikkelig klaff. Til å begynne med synes jeg ikke det var så annerledes.
Jeg hadde ventet på den store "gravid-følelsen".
Men nå begynner det å bli moro. Kan vel si at de tre første mnd var jeg sur og tverr, så litt annerledes var det jo..:)

Det var først når jeg begynte å kjenne at babyen sparket at det ble spesiellt. Nå kan jeg sitte å smile for meg selv og kjenne etter at babyen min sparker uten at de rundt meg aner hva jeg holder på med.

Så nå er det bare herlig!!

:D :D

Aviva
19-10-2003, 19:40
Må jo innrømme at det å være gravid også er litt science fiction jeg! :D
Jeg kunne aldri i mine villeste drømmer tenke meg hvordan det ville føles ut at et lite menneske strøk meg over innsiden av magen :hjerter: og sparket ned alle innvollene mine. Det er en ganske uvirkelig følelse som ikke kan sammenliknes med noe annet. :D

Men det er litt skremmende også på samme tid, man kan ønske seg barn av hele sitt hjerte, men når man sitter der med et liv i magen blir alt så virkelig og alle farer blir mye farligere.. :)

Så har man jo alt som skjer med kroppen da :lol: man blir en tikkende latter/gråte/hyle/forbanna-bombe som plutselig bare kan finne på å gå av.. og så har man dem som kaster opp masse, de som halter på grunn av bekkenløsning, og selvfølgelig de som aldri har følt seg bedre!

En graviditet er som du skjønner ganske så forskjellig fra menneske til mennesker, men det som samler oss er at vi alle venter på noe godt! :)

..men det var bare noen tanker fra meg ;)

Dr.Sado
19-10-2003, 20:26
Jeg håper dette går bra

isilme
22-10-2003, 11:54
Mitt svangerskap hittil kan best sammenligens med en berg-og-dal-bane!! ;) Noen dager langt oppe, og andre dager langt nede -men forholdsvis kjapt opp igjen.. Av og til går det litt fort i svingene, og av og til blir jeg litt redd og nervøs, men stort sett er det bare moro! Masse skrekkblandet fryd! :)

Tinus76
26-10-2003, 16:15
Jeg er i 6. måned nå og har bare gode ting å si om min graviditet!!
Jeg var trøtt og spiste lite i tre måneder i sommer, men har lagt på meg det jeg tok av. Alt står bra til med min lille i magen, og meg!
Nyter å være gravid og gleder emg til å kose hjemme....
Hjelper at jeg har flere venninner i samme situasjon!!
Første barnebarnet på begge sider, så det er to bestemødre som har tatt helt av, mildt sagt!!!!

Christina & 1/2
Termin: 19.jan-04

LYKKE TIL

Dr.Sado
30-10-2003, 21:42
Jeg håper at jeg klarer å beholde bakkekontakten.
Er livredd for å bli en pregnantzilla....'