PDA

Vis full versjon : Er det like før strekkmerkene kommer ??

Loppa
29-09-2002, 15:09
Nå i den siste tiden syntes jeg at mageskinnet har begynt å strekkes. Det liksom drar i skinnet over navelen og ut på sidene, og det samme helt nede ved trusekanten og ut på sidene. Er det nå strekkmerkene kommer da ??

Håper ikke...

Loppa & Lille Håp, 22+2.

Tidl. bruker
29-09-2002, 15:31
jeg har akkurat samme følelsen som deg. Har ennå ikke sett noe til de berømte strekkmerkene, men i det siste har jeg fått litt "blålig" hudfarge på sidene av magen og det er jo der magen strekker seg mest ut. Er redd for at de nå er i anmarsj:( og har begynt å smøre febrilsk (selv om jeg innerst inne vet at det ikke hjelper:p ) på magen.

Jeg krysser alle fingrene mine for oss;)

karlista
29-09-2002, 15:31
Hei Loppa.

Ville bare "betrygge" deg med at det er ingen "regel" for når eller om strekkmerker vil angripe deg.

Noen er disponerte for dem, andre ikke. Selv har jeg ikke fått merker i mine to tidligere svangerskap *bank i bordet*, men hva som dukker opp i dette svangerskapet er ikke godt å si. Denne ganger er det tvillinger, så jeg regner med at huden blir en smuler mer spent kan du si.
Ja,ja, aldri så galt at det ikke er godt for no`, sies det.

Mange oppfordrer til bruk av masse kremer ol., men det hjelper ikke mot strekkmerker. Strekkmerkene dannes ikke i overhuden, de dannes i bindevevet. Det du kan forsøke er å "hjelpe" huden med elasiteten, nemlig å "dra og strekke" litt den selv, men ingen garanti for at det hjelper heller.

Lykke til.

Hilsen Karlista 26+1
:findag:

Loppa
30-09-2002, 00:11
Får bare krysse fingrene alt jeg kan da!!! ;)

Det hadde vært himmelsk å slippe!!

Loppa & Lille Håp, 22+2.