PDA

Vis full versjon : Farging av hår

Solstråle
29-09-2002, 17:51
Hei ...:)
Er det farlig å farge håret :???:
Mener at jeg har lest det et sted, men er det noen som vet om det spiller noen rolle hvor langt du er på vei :???:
Er det f.eks. farligere de 3 første mnd enn seinere i svangerskapet.
Jeg er nå i uke 28 å tenkte på å farge håret litt lysere neste mnd, er dette farlig :???:
Vil jo ikke gjøre noe som kan skade det lille nurket...
Spurte frisøren og hun sa hun ikke hadde hørt om at det kan være skadelig men...

Så nå spør jeg alle dere kloke magedamer om råd :D

Nellevis
29-09-2002, 18:37
... bør man unngå å farge håret de 3 første månedene. Men etterpå skal det visst ikke være noe farlig. Det strides vel litt om dette - etter som jeg har forstått - noen mener at det ikke er farlig de 3 første månedene heller, og noen mener at man bør holde seg unna dette under hele svangerskapet.
Jeg personlig farget håret i forrige uke og har ikke noen dårlig samvittighet av den grunn! (Og jeg må innrømme at jeg er noe forsiktig med ting jeg tror kan skade babyen).

Så jeg mener du trygt kan "freshe" deg opp litt!!!

Michelle
16-10-2002, 00:30
Hei.

Ingen fare å farge håret selv om man er gravid,sier min frisør.
Og jeg har selv farget håret i mitt forrige svangerskap og dette.
Det livner opp når man føler seg litt sliten og lei.
Så det tror jeg skal gå bra.

Klem Michelle .Termin UL 13 des.
Min termin 9 des:)

IzziCreo
16-10-2002, 01:23
Heisan,

min frisør (og kjeden) anbefaler IKKE gravide å farge håret; både fordi det KAN være skadelig (meget sjelden) og at håret oppfører seg svært annerledes under graviditet/amming - så det går mye på at de rett og slett ikke kan garantere for hvordan det blir seende ut ;) Jeg ville ikke gjort det ihvertfall - men det er meg :)

Klem Suzie Q 33+1

Alva
16-10-2002, 19:42
Jeg skal farge mitt i kveld, jeg :)

Line
17-10-2002, 13:37
...og jeg farger håret mitt og andres under hele svangerskapet.
Det er jo håret vi farger ikke huden, jeg tror ikke dette har noen innvirkning på fosteret.

Det stemmer at håret kan oppføre seg annerledes ang. farge men dette er veldig skjeldent. Jeg har alldri opplevd det selv, jeg har jobbet i faget i 8år.

Solstråle: Hvis du vil farge håret litt lysere og er redd for at farging kan være skadelig, så ta lyse striper i steden.
Da er du ikke nær hodebunnen i det hele tatt.

Lykke til, det er deilig å stelle seg litt :D