PDA

Vis full versjon : råd mot kvalme..

fi@
20-10-2003, 09:40
i mitt forrige svangerskap var jeg såvidt litt uggen..nå er det ikke bare morgenkvalme men et heldøgns fenomen!
Råd og tips mottas med stoor takk :)

linnsen
20-10-2003, 10:37
Hei! :)

Var i samme situasjon selv, 2.-3. mnd av svangerskapet. Men så gikk det bare over, og godt var det! Ikke noe særlig å gå slik...
Prøvde ikke så mye selv mot kvalmen, men hørte jo en god del tips:
- start dagen med en tørr kjeks, type Kaptein, eller kanskje noen med litt salt. Mange sa de hadde det stående på nattbordet, tok en kjeks eller to før de i det hele tatt satte føttene på gulvet!
- ingefær er sagt å ha god effekt. Enten som te, eller muligens kapsler. Det kan du forhøre deg litt om på helsekosten.
- sjøsykebånd. Det har de også på helsekost. To bånd som man skal ha på håndleddene, og det er en kule på hvert bånd som skal presse på et punkt på innsiden av håndleddet. Kalles akupressur. Disse hadde jeg selv, men syntes virkningen varierte.

Lykket til!!

linnsen
:findag:

anneR
20-10-2003, 10:42
I tillegg til tipsene over, så finnes det en sak til man kan gjöre om man ikke MÅ kjöre bil: Postafen reisesyketabletter! Det fikk jeg av legen siden jeg var kvalm dögnet rundt, og de hjelper veldig bra. Man kan bli litt trött av dem, men det forsvinner i det store hele - man er jo så trött likevel i begynnelsen... ;)

De er godt utprövd, så hvis du kjenner deg dårlig hele dagen, er de absolutt verdt å pröve! (Man kan ta en halv tablett i steden for en hel, det var i alle fall nok for meg.) Lykke til! :)