Vis full versjon : Noen som vet hvor mye engangstønaden er nå?
Hei!
Er det noen som vet hva beløpet for engangstønaden er nå?
Engangastøtten er på rundt 32 000,- nå.. (husker ikke det eksakte beløpet) Men jeg har hørt rykter om at det skal øke til over 50 000,- over nyttår!!!
Har du termin i 2003 kan du glede deg over dette, men har du termin på tampen av 2002, får du kun dagens beløp... Ganske uretferdig spørr du meg!! :sint:
Ser jo i din profil at du har termin i mars.. Da er nok du en av de som kan glede deg over at engangsstøtten endelig stiger, etter mange års stagnering.. :D
Håper at ryktene om økning er sanne nå da så jeg ikke lurer deg..;)
Tidl. bruker
30-09-2002, 20:09
Tigris: Nå ble jeg nysgjerrig kan du tro!
Hvor har du hørt dette ifra?
Lette litt rundt på nettet, og finner ingen informasjon om økning av engangsbeløpet...trygdeetatens sider er ikke akkurat oversiktlig...
Eneste jeg fann var at grunnbeløpet (for pensjonister) skal økes...kan det være det du har hørt?
Det hadde jo vært helt toppers hvis det stemmer det du skriver her :)
Klem fra Zafir 19+6
Tidl. bruker
01-10-2002, 19:10
Jeg sendte en mail til trygdekontoret, og fikk dette til svar ang. evt. nye satser....
"Hei.
Vi har pr. idag ikke fått noen opplysninger om at det er forslag til endring av beløpet.
Forslag til nytt statsbudsjett vil etter det vi har fått opplyst bli lagt fram 3. oktober og dersom du
har tilgang til internett kan du gå inn på http://www.odin.dep.no og få opp forslagene. Hvis ikke kan du ta kontakt med oss senere.
Jeg vil for ordens skyld presisere at forslagene ikke nødvendigvis blir vedtatt."
Så vi får vel vente og se noen dager til.
Men jeg har nok mine tvil om at stønaden går opp til 50.000.
Hvis den gjør det skal jeg bøye meg i støvet ;)
Klem fra Zafor 20+0
Kan jo bare være rykter vettu.. :( Men Monica (møtte henne på Bim og sm treff) hadde hørt om denne økningen.. Mener hun ringte for å høre og da sa dama bare at hun ikke villle si noe om det, og i så fall så ville ikke monica få gode av denne økningen siden hun har termin tidlig i desember...
For å være ærlig så aner ikke jeg. Og siden jeg ikke skal ha engangsstønad så bryr jeg meg ikke så mye om det heller..;)
Men den burde ha vært større da!! Så absolutt.. Har jo vært det samme beløpet i fler foldige år jo..
Tidl. bruker
03-10-2002, 15:54
Nå har jeg tatt en titt på statsbudsjettet, og kan ikke finne noen ting om Engangstønad...vet ikke om jeg er blitt blind, eller om det stemmer at det ikke står noe om det :bryn:
Skal sende en ny mail til Trygdekontoret jeg, må jo nesten få en avklaring på dette.
Klem
Zafir 20+2
Tidl. bruker
04-10-2002, 14:23
Her er nytt svar fra trygdekontoret (som er veldig behjelpelig via mail må jeg si :)):
"Hei!
Har nå gått gjennom budsjettforslaget, og kan ikke se at engangsstønaden er foreslått endret fra 2003. Det vil da medføre at det ikke blir gjort noen endringer på dette foreløpig. Som sagt tidligere, er dette et budsjettforslag som skal diskuteres av partiene, som så forhåpentligvis blir enige om et budsjett. Forslaget som er lagt ut kan bli endret titalls av ganger før det blir vedtatt. Mange av endringene som blir foreslått, trenger ikke å bli vedtatt. Hadde det vært ønske om endring i dette fra regjeringspartiene Kfr, Høyre, SP og Venstre, hadde det nok vært med i budsjettforslaget som kom nå."
Så dett var dett....:(
Så elendig!!
Ja, ja.. Da så!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.