PDA

Vis full versjon : Svangerskapskløe - noen tips ??

Tålmodig
21-10-2003, 13:13
Jeg er i uke 28, og fikk konstatert svangerskapskløe for noen uker siden. Ikke spesielt morsomt, det KLØR :sint: ! Mest på maven, lårene og puppene. Huden er tørr og rød litt nuppete. Siden dette er noe jeg må regne med å ha til etter fødselen, håper jeg noen kanskje kan ha noen erfaringer og kjerringråd å dele med meg ? Har prøvd å smøre med parfymefri fuktighetskrem og aloe vera, men det hjelper ikke noe særlig. Tips mottas med stor takk, er redd jeg skal bli desperat innen januar hvis jeg ikke finner ut hva jeg kan gjøre for å dempe kløen... :uff:

Tålmodig og Ubåten
UL-termin 21.01.04

neet
21-10-2003, 13:19
jeg har heldisgvis ikke erfart svangerskapskløe, skjønner at det må være ganske ubehagelig... men jeg har hørt at det skal hjelde med varme oljebad. Kjøp f.eks. babyoljer og ha i badekaret og kanskje det lindrer litt? Verd et forsøk iallefall. Lykke til;)

rita
21-10-2003, 13:24
eurax kløstillende krem det hjelper hvertfall for noen timer om gangen prøv det kjøpes på apoteket...

Hampus
21-10-2003, 14:14
Her (http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=3768) finner du noen tips om hvordan du kan lindre svangerskapskløen.

Håper du finner noe som hjelper.

:mervink: Hampus (18+6)

Tiili
21-10-2003, 23:30
Eurax skal vist ikke brukes av gravide lengere, så den må du ikke bruke!! Men, jeg klør, omtrent hele tiden, og det som Tina_T foreslår, varmt bad med olje i, det lindrer noe innmari... Ellers skal visst hvite vask være veldig bra..

Loop
23-10-2003, 09:11
Er huden tørr og irritert, kan du smøre deg med mandelolje eller hvetekimsolje, i 3. trimester kan du også tilsette lavendeldråper. Fås på helsekost eller apotek. Det skal visstnok også virke forebyggende mot strekkmerker. Ellers er hvitvask effektivt mot kløe, fårs på apoteket.